اختصاص بودجه برای مقابله با خشونت مذهبی در مدارس آلمان
کد خبر: 3765461
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴

اختصاص بودجه برای مقابله با خشونت مذهبی در مدارس آلمان

گروه بین‌الملل ـ وزیر خانواده آلمان قصد دارد با اختصاص بودجه‌، با خشونت در مدارس این کشور مقابله کند.

به گزارش ایکنا؛ خشونت مذهبی در مدارس،‌ مشکل تازه جامعه آلمان است. خانم «فرانسیسکا گیفی»، وزیر خانواده آلمان به تازگی درباره خشونت مذهبی در مدارس این کشور هشدار داده است. این سیاستمدار حزب سوسیال دمکرات قصد دارد با بودجه‌ای که در اختیار دارد، با خشونت در مدارس مقابله کند.

او در هانوفر گفت:«خشونت مذهبی در مدارس می‌تواند عواقب بدی داشته باشد و موجب شود که برخی از دانش‌آموزان از مدرسه فرار کنند و یا حتی دست به خودکشی بزنند.»

گیفی در مراسمی رسمی درباره برنامه‌های خود برای مقابله با خشونت در مدارس اظهار کرد:«اگر دانش‌آموزان به دلیل اینکه ظاهر یا اعتقادات متفاوتی دارند، مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، ما وظیفه داریم راه‌حلی پیدا کنیم.»

رایزنی فرهنگی ایران در آلمان با اعلام این خبر آورده است: در حال حاضر، حدود ۲۰۰ فرد آموزش‌دیده در حوزه اجتماعی در ۱۷۵ مدرسه در سراسر آلمان کار می‌کنند. این برنامه از سال جدید تحصیلی آغاز شده است.

وزیر خانواده دولت فدرال گفت که این افراد وظیفه دارند در موارد خاص مداخله کنند، همچنین حضور آنها در مدارس می‌تواند سبب پیشگیری از بروز خشونت شود. او افزود:« هدف از این کار، آموزش ارزش‌های جامعه دموکراتیک به جوانان است تا آنها در برابر ایدئولوژی‌های ضدانسانی قوی شوند.

۲۰ میلیون یورو برای این برنامه درنظر گرفته شده است و در سال آینده، بودجه این بخش سه میلیون یورو بیشتر خواهد شد. این پروژه بخشی از برنامه پیشگیری ملی در برابر گسترش افراط‌گرایی اسلامی است.

انتهای پیام

captcha