گسترش همکاری‌های تجاری ایران و عراق
کد خبر: 3765479
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴

گسترش همکاری‌های تجاری ایران و عراق

گروه اقتصادی- معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به اینکه تعاملات تجاری ایران و عراق در دولت دوازدهم بیشتر شده است، افزود: این تعاملات رشد و توسعه اقتصادی هر دو کشور را به دنبال دارد.

گسترش همکاری‌های تجاری ایران و عراق

به گزارش ایکنا از البرز، معصومه ابتکار، 28 آبان در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و اقتصادی البرز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ایران و عراق ظرفیت همکاری‌های تجاری و اقتصادی زیادی دارند.
وی افزود: خوشبختانه در دولت دوازدهم این تعاملات بیشتر شده و سرمایه‌گذاران عراقی زیادی در ایران حضور یافته‌اند که امر رشد و توسعه اقتصادی هر دو کشور را به دنبال دارد.
این مسئول بیان کرد: امید است هر روز شاهد مستحکم‌تر شدن روابط ایران با عراق به ویژه کردستان عراق که اشتراک فرهنگی و اجتماعی زیادی با آن داریم باشیم.
این مسئول خاطر نشان کرد: صنایع خاص، حوزه‌های پزشکی و درمانی، صنایع هایتک و نانو، بخش‌های کشاورزی و گردشگری از ظرفیت‌های ایران برای سرمایه‌گذاری هستند.
ابتکار ابراز کرد: ایران مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی زیادی دارد که می‌توانند طرح‌های پژوهشی مشترک زیادی با عراق اجرایی کنند .
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به سفر رئیس جمهور عراق به ایران گفت: این سفر قطعا نقش بسزایی در بهبود مناسبات دو کشور دارد.
این مسئول با اشاره به تلاش برای امکان تردد آسان مردم سنندج به سلیمانیه عراق،افزود: امید است با همکاری‌های دیپلماتیک دو کشور این اتفاق به زودی بیفتند .
ابتکار گفت: قرار بود در حوزه محیط زیست پارک ملی مرزی با کشور عراق داشته باشیم ولی این اتفاق هنوز نیفتاده و نیازمند پیگیری است.
انتهای پیام

captcha