متروی تهران در هفته وحدت به « شمیم رحمت» عطرآگین می‌شود
کد خبر: 3765480
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹

متروی تهران در هفته وحدت به « شمیم رحمت» عطرآگین می‌شود

گروه جامعه ــ معاون فرهنگی و اجتماعی شركت بهره‌برداری متروی تهرن از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری «شمیم رحمت» به مناسبت هفته وحدت خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شرکت بهره‌برداری متروی تهران، احسان بیسادی، معاون فرهنگی و اجتماعی شركت بهره‌برداری متروی تهرن با تبریك فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت محمد(ص)  و امام جعفر صادق(ع) و نیز هفته وحدت گفت: به مناسبت فرارسیدن این ایام فرخنده مسافران در گذرگاه‌های فرهنگی متروی تهران شاهد برگزاری ویژه برنامه شمیم رحمت خواهندبود.

وی گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی به خصوص حضرت ختمی مرتبت(ص) و ائمه اطهار(ع) را هدف از اجرای این برنامه عنوان كرد و افزود: گذرگاه‌های مترو با ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی محل مناسبی برای اجرای برنامه های متنوع در مناسبت های مختلف است. به همین منظور فضای ایستگاه های مترو به نام پیامبر اعظم صلوات الله علیه عطرآگین می‌شود. همچنین اجرای موسیقی در قالب نواهای محلی و سنتی بخشی از این برنامه‌ها است كه توسط گروه های هنری از 28 تا 30 آبان ماه درایستگاه‌های امام خمینی(ره)، شهید بهشتی، میدان آزادی و میدان جهاد اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: روز پنجم آذر ماه نیز مسافران شهر زیرزمینی در ایوان انتظار می‌توانند شاهد هنرنمایی گروه موسیقی نیوش كه به اجرای موسیقی تلفیقی می‌پردازند، باشند.

بیسادی از اجرای گروه‌های همخوانی و سرود در ایستگاه‌های منتخب خبر داد و گفت: گروه‌های دانش‌آموزی با اجرای قطعاتی در مدح حضرت رسول اكرم صلی الله علیه و آله از 27 الی 29 آبان، مسافران ایستگاه‌های میدان آزادی، تجریش و امام خمینی‌(ره) را به شنیدن این قطعات دعوت می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شركت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به ظرفیت‌های هنری در معرفی و ارتقای سطح آگاهی مسافران از زندگی معصومین علیهم‌السلام در ادامه تصریح كرد: برگزاری كارگاه هنری با عنوان «عطر گل محمد» در قالب هنر نقاشی و خوشنویسی توسط هنرمندان به مسافران ایستگاه‌‌های امام خمینی(ره)، تجریش و تئاترشهر عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه هنری روزهای 28، 29 و 30 آبان‌ماه پذیرای علاقمندان آثار هنری با مضمون اسماء معصومین، اشعار و تصاویر مرتبط با این ایام مبارك است.

بیسادی از اجرای برنامه مشترك با فرهنگسرای مترو خبر داد و گفت: به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت برنامه های ویژه ای با عنوان « بهار مهربانی» شامل برپایی غرفه های هنری مانند خوشنویسی، نقاشی، تصویرسازی، سفالگری و ساخت عروسك مبارك،‌غرفه كودك و نوجوان، غرفه ورزش و غرفه كتاب برگزار می شود. همچنین از 29 آبان ماه و به مدت شش روز برنامه های هنری و فرهنگی در ایوان انتظار اجرا می شود.

وی از آماده‌سازی و طراحی دیوارنگاره هنری در ایستگاه میدان محمدیه خبر داد و خاطرنشان كرد: قرار است در ساخت این دیوارنگاره هنری كه از كاشی های شكسته به صورت طرحی از گل و شعر ساخته می شود، ‌مسافران نیز زیر نظر هنرمندان مشاركت داشته باشند.

بیسادی در پایان به فضاسازی ایستگاه های مترو اشاره كرد و گفت: با توجه به فرارسیدن این روزهای خجسته گذرگاه‌های مترو با استفاده از طرح‌های متنوع شامل پیام‌های فرهنگی فضاسازی شده است كه از جمله می توان به برگزاری نمایشگاه خوشنویسی پیامبر خوبی‌ها در ایستگاه‌های ارم سبز، مصلی امام خمینی(ره) و میدان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف اشاره کرد.

انتهای پیام

captcha