تعامل؛ راهکار اساسی اجرای عدالت در مصوبات شوراها
کد خبر: 3765512
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
حسن خلیل‌آبادی مطرح کرد:

تعامل؛ راهکار اساسی اجرای عدالت در مصوبات شوراها

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس شورای اسلامی شهرستان ری گفت: تعامل و گفت‌وگو، راهکار اساسی برای اجرای عدالت در توسعه و پیشبرد مصوبات شوراهای شهرستان است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حسن خلیل‌آبادی، رئیس شورای اسلامی شهرستان ری، 28 آبان‌ماه در بیست و سومین شورای اسلامی شهرستان ری پس از ارائه گزارش نماینده شورای بخش مرکزی، گفت: باید مصوبات قابل پیگیری شورای شهرستان طی نامه‌ای با مراجع مربوطه مکاتبه شود، چون ما مانند شورای شهر نمی‌توانیم مصوبات را به مسئولان با عنوان تذکر ابلاغ کنیم.

وی اظهار کرد: با گفت‌وگوی دوستانه برای ارتقای سطح رسیدگی مسئولان باید تلاش داشته باشیم، تا مدیران اجرایی در مقابل شورای شهرستان خودشان را موظف بدانند. تنها راه استواری جایگاه شوراها در نظام ما در درگیری تعاملی و مسالمت‌آمیز است که بعد از آن مسئولان احساس پاسخ‌گویی می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با اشاره به اینکه باید از تعامل و پتانسیل‌های نهادهای اجرایی در بهسازی و نوسازی شهرستان بهره ببریم، افزود: برای تعامل بیشتر می‌توانید از پتانسیل بنیاد مستضعفان که مانند یک بنگاه اقتصادی بزرگ در شهرستان ری فعالیت دارد، استفاده کنید.

وی ادامه داد: این بنیاد برای کمک به مناطق محروم آماده به‌کار است و دیدگاه مثبتی نسبت به حفظ و نوسازی طرح‌های اجرایی دارد که عمده برنامه‌ریزی‌های خود را بر حوزه عمرانی با هدف اشتغال‌زایی معطوف کرده است. باید ارتباط متقابل با این نهاد داشته باشیم تا بتوانیم خدمات خوبی به شهرستان عرضه شود.

خلیل‌آبادی به رعایت قانون در برخورد با اعضای شوراها اشاره کرد و گفت: امروزه با شوراها برخورد مناسبی نمی‌شود و با پرونده‌سازی حتی اعضای آن را تعلیق کار می‌کنند؛ به‌طوری که در شورای شهر بخش کهریزک با تعلیق دو تن از کارمندان آن، کل شورا را معلق از کار کردند و نزدیک به دو ماه هیچ جلسه‌ای برگزار نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری درباره تشکیل کمیسیون‌ها و تعیین ریاست آن، گفت: مشکلات عدیده شهرستان برعهده شوراهاست و در اجرای مصوبات باید یک فرد تلاش در تعیین تکلیف داشته باشد. در این راستا ما نیاز به یک نفر کارشناس و مجری قوی در پیگیری حقوقی کمیسیون‌ها را داریم که اطلاعات لازم را در این حیطه دارا باشد که با پیشنهاد پیش‌نویس مصوبه تعیین مشاور برای کمیسیون‌های چهارگانه شورای شهرستان در جلسه بعدی شورا مطرح خواهد شد.

یادآور می‌شود، بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری با حضور اعضا و به ریاست حسن خلیل‌آبادی برگزار شد که در این جلسه اعضا به بحث و تبادل نظر در خصوص نحوه تدوین برنامه جامع نظام خدمت‌رسانی و شناخت وضعیت موجود شهرستان و برنامه‌ریزی مناسب در این راستا و همچنین تعیین سازو کار اجرایی جهت تشکیل کمیسیون‌های شورای اسلامی پرداختند.

محمد فرخی
انتهای پیام

captcha