خدمات شهری با نیازهای جامعه همخوانی داشته باشد
کد خبر: 3765531
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶

خدمات شهری با نیازهای جامعه همخوانی داشته باشد

گروه اجتماعی- رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: باید در اجرای وظایف و راهبردهای اساسی این سازمان نگران اثربخشی آن نیز باشیم تا با نیازهای جامعه و خواسته عموم همخوانی داشته باشد.

خدمات شهری با نیازهای جامعه همخوانی داشته باشد

به گزارش ایکنا از یزد، عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد ظهر امروز در نشست ارائه طرح تحلیل نتایج نیازسنجی عمومی پیرامون انتظارات مردم از خدمات شهرداری یزد ضمن تشریح اهم وظایف اجتماعی این سازمان و اهمیت و اولویت اجرایی این امور، بر لزوم ارائه خدمات شهری هم خوان با نیازهای جامعه تاکید کرد.
ملازینلی اظهار کرد: قاعدتا برنامه ریزی بر اساس پژوهش و نظرسنجی یعنی با چشم باز رانندگی کردن لذا باید در اجرای وظایف و راهبردهای اساسی این سازمان نگران اثربخشی آن نیز باشیم تا با نیازهای جامعه و خواسته عموم همخوانی داشته باشد.
وی افزود: اجرای این امور فرهنگی و اجتماعی با تلفیق دانش و بینش متخصصان دانشگاهی سبب می شود تا بتوانیم شاهد شکوفایی مضاعف نتایج این فعالیت ها در دراز مدت و ارائه خدمات شایسته به شهروندان با برنامه های بهتر و ارزنده تری باشیم.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: همکاری اساتید دانشگاه به ویژه در بخش پایش این امور کمک می کند تا سال به سال از آسیب های شهری و ضعف های برنامه های ارائه شده، کاسته شود.
بسترسازی امور فرهنگی و اجتماعی خواسته عموم است
سیدعلیرضا افشانی، رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه یزد نیز در این نشست ضمن قدردانی از رویکرد مدیریتی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، با بیان اینکه رویکرد غالب مدیران شهری صرفا نگاه مهندسی به شهر بوده است تصریح کرد: به این دلیل غالب مدیران کمتر به امور فرهنگی می پردازند که همچون فعالیت های فیزیکی، قابل رویت نبوده و حصول نتایج آن زمانبر و طولانی است ضمن آنکه سخت و هزینه بر نیز است.
رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه یزد با تاکید بر اینکه بسترسازی امور فرهنگی و اجتماعی خواسته عمومی است عنوان کرد: بنابر تحقیقات و نظرسنجی های کارشناسی شده صورت گرفته، ابتدا ایجاد زیرساخت ها و در وهله بعد ایجاد مراکز فرهنگی و تفریحی و ارائه آموزش های مختلف شهروندی از اهم اولویت های انتظارات مردم شهر یزد از شهرداری است.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه نوع نگاه مدیریتی امروز این سازمان فرهنگی محور و اجتماعی محور است افزود: با نظرسنجی می توان میزان اثربخشی فعالیت های ارائه شده به ویژه در حوزه آموزش شهروندی را تحلیل و بررسی کرد و برنامه های آتی را با اثربخشی مضاعف تری مطابق بر نیازهای جامعه و خواسته عموم مردم ارائه داد.
یادآور می شود در این نشست نتایج نیازسنجی عمومی پیرامون انتظارات مردم از خدمات شهرداری یزد و آسیب های اجتماعی و فرهنگی شهر که توسط سیدعلیرضا افشانی رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه یزد و تیم پژوهشی با ضریب اطمینان 99 درصد تهیه شده، تحلیل و بررسی شد.

انتهای پیام

captcha