استان کردستان نیازمند کتابخانه مرکزی است
کد خبر: 3765534
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶

استان کردستان نیازمند کتابخانه مرکزی است

گروه فرهنگی - استاندار کردستان، با بیان اینکه این استان نیازمند کتابخانه مرکزی است، گفت: با احداث ساختمان‌های جدید موافق نیستم اما می‌توانیم از فضای اداری بلا استفاده برای کتابخانه اختصاص دهیم.

افزایش منابع کتابخانه‌ها  فرصت خوبی برای جذب افراد به کتاب و کتابخانوانی است

به گزارش  ایکنا از کردستان، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان شامگاه گذشته، 28 آبان‌ماه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد، با اشاره به تعداد کم اعضای فعال کتابخانه در استان، اظهار کرد: وجود فضای دیجیتالی، کمبود و نبود فضاهای عمومی کتابخانه‌ایی دلایل عدم استقبال مردم از کتابخانه و کتابخوانی است.
وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل اصلی عدم استقبال مردم به کتابخانه به روز نبودن منابع کتاب‌ها بوده که باید اقداماتی انجام بگیرد، افزود: به جای اینکه شهردار بدون بدهی را مورد تشویق قرار دهیم جایزه‌ای برای افراد کتابخوان و جذب بیشتر مردم به مطالعه در کتابخانه تعیین کنیم.
مرادنیا عنوان کرد: ساختمان های تاریخی و میراث فرهنگی بهترین مکان ارزشمند برای ساختن کتابخانه‌ها بوده در واقع اقدامی برای حفظ و بقای این بناها است.
وی با بیان اینکه استان کردستان نیازمند کتابخانه مرکزی است، اعلام کرد: با احداث ساختمان‌های جدید موافق نیستم اما می‌توانیم از فضای اداری بلا استفاده برای کتابخانه اختصاص دهیم.
استاندار کردستان، با اشاره به اینکه منابع بهتر فرصت خوبی برای جذب افراد به کتابخانه است، عنوان کرد: تا سال 1404 تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه باید به شش هزار جلد برسد و کتاب‌هایی با منابع جدید خریداری شود.
در ادامه این نشست بهرام نصراللهی‌زاده معاون برنامه‌ریزی و بودجه استان کردستان گفت: استان کردستان نیازمند کتابخانه مرکزی با 300 میلیارد ریال اعتبار است، با این اعتبار می‌توان 10 کتابخانه در 10 نقطه استان تاسیس کرد، اما از لحاظ خدمات فرهنگی، با کمبودهایی مواجه می‌شویم.
وی یادآور شد: در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، افزایش سطح مطالعه و برگزاری جلسات نقد کتاب آمادگی لازم را داریم.
انتهای پیام

captcha