تجلیل از برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن مراکش
کد خبر: 3765585
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳

تجلیل از برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن مراکش

گروه بین‌الملل ـ نفرات برتر چهاردهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مراکش(جایزه محمد ششم) شب گذشته طی مراسمی در مسجد «حسان» شهر رباط، تجلیل شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری ar.hibapress.com؛ مراسم جشن میلاد پیامبر اسلام(به روایت اهل سنت)، شب گذشته(28 آبان‌ماه) با حضور ملک محمد ششم، پادشاه مراکش در مسجد حسان شهر رباط برگزار شد.

پادشاه مراکش در این مراسم  از نفرات برگزیده چهارمین دوره مسابقات بین‎المللی قرآن این کشور و  همچنین، برترین‌های بخش‌های مختلف مطالعات اسلامی، خوشنویسی عربی و طراحی و تزیینات تجلیل شدند.

در این مراسم، جایزه نفر برتر رشته حفظ قرآن کریم به همراه ترتیل و تجوید به «صونیة بلعاطل»، بانوی الجزایری و در رشته تجوید و حفظ پنج حزب قرآن به «خالد ریاض» از مراکش اختصاص یافت که نفرات برتر جایزه خود را از دست پادشاه مراکش دریافت کردند.

جایزه اندیشه و مطالعات اسلامی نیز به صورت مشترک به «عبدالحی عمراوی» از شهر فاس و «حسین وکاک» از شهر تزنیت مراکش اختصاص یافت.

در این مراسم، از «محمد الکتانی»، «محمد یسف»، «محمد المختار»، «مصطفی بن حمزه»، «ادریس خلیفه»، «احمد شوقی»، «احمد شحلان»، «عبدالحمید العلمی» و «احمد قسطاس» اعضای کمیته برگزارکننده مسابقات  بین‌المللی قرآن جایزه «ملک محمد ششم» تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم همچنین، جوایزی از سوی پادشاه مراکش به برگزیدگانی در عرصه هنر خوشنویسی عربی و تزیینات به هنرمندان و خوشنویسانی مراکشی اهدا شد.

گفتنی است؛ چهاردهمین دوره از مسابقات بین‎المللی قرآن مراکش موسوم به رقابت‌های «جایزه ملک محمد ششم» 16 و 17 آبان ماه سال جاری در سالن اجتماعات مدرسه قرآنی وابسته به مسجد «الحسن الثانی» شهر کازابلانکا برگزار شد. این مسابقات به همت وزارت اوقاف و امور اسلامی مراکش و با مشارکت قاریان و حافظانی از کشورهای  آسیایی، اروپایی و آفریقایی برگزار شد.

انتهای پیام

captcha