نارضایتی نفرات برتر مسابقات قرآن دانشجویی از بی‌مهری مسئولان
کد خبر: 3765615
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲

نارضایتی نفرات برتر مسابقات قرآن دانشجویی از بی‌مهری مسئولان

گروه شهرستان‌ها- سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویی در حالی به پایان رسید که نفرات برتر این مسابقات با بی‌مهری مسئولان مواجه شدند.

نارضایتی نفرات برتر مسابقات قرآن دانشجویی از بی‌مهری مسئولانمحمدرضا جاهدی‌نیا، نفر دوم حفظ کل قرآن کریم در این مسابقات در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی با بیان اینکه جوائز مسابقات قرآن در مرحله قبل نیز پرداخت نشده است، اظهار کرد: یکی از نفرات برتر این مسابقات در مشهد به وزیر علوم در این رابطه اعتراض کرد که وزیر علوم در پاسخ جمله ای به این مضمون بیان کردند: «600 یا 700 هزار تومان عددی نیست که بتواند گرهی از مشکلات شما باز کند و برایش نگران هستید».
دانشجوی ترم 3 رشته علوم قرآن و حدیث در دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه سطح مسابقات قرآن خیلی بالا بود افزود: در مرحله اول مسابقات قرآن جزء نفرات سوم بودم که با آمادگی بیشتر در مرحله پایانی موفق به کسب مقام دوم شدم.
داشتن شغل مناسب؛ دغدغه ذهنی
وی با بیان اینکه افرادی مانند من که توانسته‌اند حافظ کل قرآن باشند و در این راه بتوانند خدمتی بکنند نباید دغدغه شغلی داشته باشند، گفت: برخی مسئولین کشور فقط یاد گرفته‌اند به به و چه چه کنند اما کار که به اصل مطلب می‌رسد و باید به حافظان قرآن کمک داشته باشند از زیر بارش شانه خالی می‌کنند.
جاهدی نیا با اشاره به اینکه مدرک حفظ کل قرآن کریم را بعد از موفقیت در آزمون‌های کشوری دریافت کرده اضافه کرد: تحصیل در دانشگاه از نظر علمی و استخدامی زیاد کاربردی ندارد و به دلیل علاقه به کسب علوم قرآنی راهی دانشگاه شدم.
وی بیان کرد: تاکنون برای استخدامی و کسب شغل مناسب به چندین اداره سرزدم و در آزمون‌های مختلفی شرکت داشتم و قبول شدم اما تاکنون استخدام نشده است.
زینب ضیادوست، رتبه دوم قرائت تحقیق در بخش بانوان از دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این رابطه بیان کرد: جوائز مسابقات قرآن تاکنون پرداخت نشده و مسئولان تنها به دریافت شماره حساب بسنده کردند و دانشجویان به امید روزهای پرداخت دل‌خوش کرده‌اند.
در ادامه دکترحسن صیانتی، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری با تاکید بر اینکه ترویج آموزه‌های قرآنی به عنوان عنصر کلیدی سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان و دانشگاهیان کشور در نظر گرفته شده بود، در گفت‌وگو با ایکنا در این دوره از جشنواره قرآنی قریب به ۵۰۰ دانشجو از دانشگاه‌های سراسر کشور در رشته‌های معارفی وآوایی(حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، اذان، دعا و مناجات، مفاهیم نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن) با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی با اشاره به اینکه در این جشنواره تمامی دانشجویان کشور از وزارتخانه‌های علوم، بهداشت، دانشگاه آزاداسلامی و سایر دانشگاه‌های کشور حضور داشتند، تصریح کرد: این جشنواره از 25 تا 28 آبان ماه به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزار شد و دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری دو عنوان برتر سی‌ و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های کشور را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عزیزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۶ - ۱۵:۳۴
0
0
سلام من یکی از بچه های مسابقات قران هستم
در مرحله کشوری به دلیل اشتباه مسوولین قرآنی هم وزارت وهم دانشگاه رتبه کشوری من رو مردود اعلام کردن و باوجود داشتن گواهی سوم کشوری نفر چهارم رو به مرحله ملی بردن!!
من رو بخاطر شرکت در دورشته محروم کردن!! درحالیکه تا مرحله کشوری بالا اومده بودم و اگه اشکالی داشت ازهمون اول نباید این اجازه رو میدادن
خواستم بگم بقول همون عزیز قرآنی ندادن جایزه سهله.متاسفانه اتفاقات بدتری میفته
captcha