پایان ساخت قاطع‌های حرمین عسکریین و حرم حضرت ابوالفضل(ع) در خوزستان
کد خبر: 3765645
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

پایان ساخت قاطع‌های حرمین عسکریین و حرم حضرت ابوالفضل(ع) در خوزستان

گروه اجتماعی ـ مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان از پایان ساخت قاطع‌های حرمین عسکریین و حرم حضرت ابوالفضل(ع) در کارگاه شهر آبادان خبر داد.

پایان ساخت قاطع‌های حرمین عسکریین و حرم حضرت ابوالفضل(ع)

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود موسوی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، از پایان ساخت قاطع‌های حرمین عسکریین و حرم حضرت ابوالفضل(ع) خبر داد و گفت: از نیمه دوم سال 96 بنا به درخواست تولیت حرم‌های مطهر امامین عسکریین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) پیگیر ساخت قاطع‌ها برای حرمین شریفین شدیم.

وی اظهار کرد: این قاطع‌ها برای حرمین عسکریین(ع) سامرا به طول 30 متر و ارتفاع 2 متر با استفاده از مصالحی همچون استیل، شیشه‌های ضد ضربه و چوب ساخته شده است. کارگاه ساخت قاطع‌ها در آبادان قرار دارد و برای ساخت این قاطع‌ها از هنر و تخصص‌ نیروهای خوزستانی استفاده شد.

پایان ساخت قاطع‌های حرمین عسکریین و حرم حضرت ابوالفضل(ع)

موسوی ادامه داد: قاطع به معنای حایل میان بخش خانم‌ها و آقایان در حرم‌های مطهر است؛ چون در ایام خاصی حجم جمعیت در حرم‌ها زیاد می‌شود باعث شکستگی قاطع‌ها و بروز تلفات می‌شود. اولین اقدام ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در سال 95 و برای حرم حضرت علی(ع) بود که قاطع‌هایی به صورت پیشرفته و با طراحی زیبایی ساخته شد. پس از آن حرم عسکریین(ع) و حرم حضرت ابوالفضل(ع) نیز درخواست ساخت این قاطع‌ها را کردند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان گفت: همچنین جلساتی برای ساخت این قاطع‌ها برای حرم امام حسین(ع) نیز برگزار شد و منتظر تأیید طرح‌ها توسط تولیت حرم هستیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه ساخت این قاطع‌ها به طور صد در صد مردمی بوده است، اعلام کرد: قاطع‌ها طی همین هفته آماده ارسال به سامرا و کربلا می‌شوند.

پایان ساخت قاطع‌های حرمین عسکریین و حرم حضرت ابوالفضل(ع)

انتهای پیام

captcha