مهارت‎ اجتماعی نقش مهمی در فرآيند ورود به بازار دارد
کد خبر: 3765652
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

مهارت‎ اجتماعی نقش مهمی در فرآيند ورود به بازار دارد

گروه اجتماعی - عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز با تأکید بر اینکه مهارت‎ اجتماعی نقش مهمی در فرآیند ورود به بازار دارد، اظهار کرد: درک صحیح از فرآیند اطلاعات، درک صحیح از نوع ارتباطات، درک صحیح از موانع ارتباطات، تمرین و ممارست در برقراری ارتباط اثربخش و نیز تقویت پیش نیاز‌های ارتباطات از جمله بخش‌های مهارت اجتماعی به حساب می‌‎آید.

مهارت‎ اجتماعی نقش مهمی در فرآيند ورود به بازار دارد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمد فاريابی، عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز امروز، 29 آبان در كارگاه مهارت‌های ورود به بازار در دانشکده اقتصاد دانشگاه تبریز با اشاره به اين كه صرف تحصيل و مطالعه تئوری براي شروع كسب وكار فارغ التحصيلان و دانشجويان كافی نيست، گفت: خيلي از دانشجويان به دليل نداشتن مهارت لازم برای ورود به بازار كار آماده نيستند و بايد در نظر داشته باشند كه مهارت زمينه ساز اشتغال، كار آفريني و حضور موثر در جامعه آنان را فراهم مي‌كند.
وی در خصوص اهميت مهارت ورود به بازار بيان كرد: بازار از ما ايده و راه حل مي‌خواهد و هر دانشجو و فارغ‌التحصيل بايد برای ورود به بازار بايد با خودش مهارت و راه حل مسئله ببرد و به طور كلي همه جا از جلسه ملاقات كاري گرفته تا جمع دوستانه نوعي بازار است و بايد متناسب با شرايط هر كدام كردار، گفتار و پندار مناسب و در خور شان داشته باشيم.
فاریابی، با اشاره به اين‌كه هوش اجتماعي يكي از مهارت‌های مورد نياز تا سال 2020 است، توضيح داد: برخي از افراد فقط جسمشان در جامعه است نه روحشان و هيچ تعاملي با افراد جامعه ندارند؛ درحاليكه جامعه و بازار، محل تلاقي انديشه، ايده، فكر، ارتباطات اجتماعي و تمامي احتياجات بشر از نظر فرهنگي، اجتماعي، بشري و غيره است.
این استاد دانشگاه، در پاسخ به اين سوال كه چه كساني براي ورود به بازار آماده‌اند، گفت: افراد آماده برای ورود به بازار دارای استعداد، فكر، ايده و مهارت‌های مختلف اجتماعی هستند و سعي مي‌كند كه دانسته‌هايشان را عملياتي كنند و از شكست هيچ نترسند.
وی با اشاره به 10 مهارت شغلي ليست شده توسط وزارت كار آمريكا در بازار كار، بيان كرد: مهارت‎ حل مسئله، مهارت فني و حرفه ای، مهارت روابط عمومی، مهارت برنامه‎ نويسي رايانه‌ای، مهارت رايانه ای، مهارت اجتماعي و حضور در عرصه‌های مديريتي و كسب و كار، مهارت مديريت مالي و حسابداری، مهارت مديريت اطلاعات و مهارت زبان خارجي در اين ليست آورده شده است.
فاریابی، با تاكيد بر اين ‎ كه مهارت‎ اجتماعي نقش مهمي در فرآيند ورود به بازار دارد، افزود: درک صحيح از فرآيند اطلاعات، درک صحيح از نوع ارتباطات، درك صحيح از موانع ارتباطات، تمرين و ممارست در برقراری ارتباط اثربخش و نيز تقويت پيش نيازهای ارتباطات از جمله بخش‌هاي مهارت اجتماعي به حساب مي‌‎آيد.
اين مدير و مشاور تجاری سازی، داشتن هوش مديريتي را از ديگر عوامل موثر در فرآيند ورود به بازار دانست كه ايجاد و تقويت مهارت ‎ هاي مديريتی، مهارت‌های اطلاعاتي، مهارت‌های تصميماتي و پياده سازی و تقويت اصول مديريتي از قبيل برنامه ريزی، بسيج منابع و امكانات، سازمان ‎ دهي، هدايت و سرپرستي و نيز كنترل از زير مجموعه‎هاي آن به شمار مي‌آيد.
وی هم‌چنين به اهميت حوزه روان شناسي برای ورود به بازار اشاره كرد و گفت: درک ابعاد رفتاری، شخصيتی، ادراكی، نگرشي و درك اهداف در حوزه روان‌شناسي بايد مورد توجه قرار گيرد و افراد به تمامي ابعاد نگاه دقيق و هدفمندي داشته باشند.
فاريابی تاكيد كرد: تقويت «نگاه از بيرون به داخل» در زندگي حرفه‌ای، سرمايه‌گذاری روی نقاط قوت و پتانسيل‌ها، رفع نقاط ضعف و كمبودها، تقويت روحيه كار تيمی و نيز كسب و بكارگيری مهارت‌های مديريت زمان هم بايد مد نظر قرار گيرد.

انتهای پیام

captcha