آغاز طرح شهید رهنمون و ارائه خدمات پزشکی در 45 نقطه محروم تهران
کد خبر: 3765712
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰

آغاز طرح شهید رهنمون و ارائه خدمات پزشکی در 45 نقطه محروم تهران

گروه سلامت ــ همزمان با هفته بسیج، طرح ملی شهید رهنمون و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم محروم و مستضعف در 45 نقطه محروم تهران بزرگ با حضور 45 تیم پزشکی آغاز شد.

آغاز طرح شهید دکتر رهنمون و ارائه خدمات پزشکی در 45 نقطه محروم تهرانبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ همزمان با هفته بسیج، طرح ملی شهید رهنمون و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم محروم و مستضعف ۴۵ نقطه محروم تهران بزرگ با حضور ۴۵ تیم پزشکی اجرا شد.
مسعود جهانگیری، جانشین بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ در حاشیه آغاز این طرح در سال ۹۷ که صبح امروز ۲۹ آبان‌ماه در مسجد قمر بنی هاشم (ع)، خزانه شهید بخارایی برگزار شد، اظهار کرد: این طرح از زمستان سال گذشته با حضور ۸۰ تیم پزشکی در ۸۰ نقطه تهران کلید خورده و پزشکان متخصص، پزشکان عمومی، پرستاران، کارشناسان بهداشت محیط و بهداشت عمومی به مردم مناطق محروم خدمت ارائه کرده‌اند.
وی افزود: امسال نیز در آستانه هفته وحدت و هفته بسیج مستضعفین، بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ ۴۵ تیم درمانی در قالب طرح شهید رهنمون تعیین و آن‌ها را در مساجد مناطق محروم تهران مستقر می‌کند.
جهانگیری بیان کرد: تیم‌های حاضر شامل روانپزشک، پزشک عمومی، پرستار، گفتاردرمان، کارشناسان بهداشت عمومی بوده که مردم را به صورت رایگان ویزیت کرده و در صورت نیاز به خدمات تخصصی، ضمن هماهنگی با دانشگاه‌های علوم پزشکی، آن‌ها را به بیمارستان‌های تخصصی ارجاع می‌دهند. تمامی خدمات تخصصی به آن‌ها نیز در این بیمارستان‌ها رایگان است.
جانشین بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ در ادامه با بیان اینکه برای این طرح با همکاری شهرداری مناطق و مساجد از یک هفته قبل اطلاع رسانی شده است، عنوان کرد: علاوه بر ویزیت رایگان، در صورت نیاز مالی و معیشتی افراد مراجعه‌کننده به پایگاه بسیج محل معرفی به آنان کمک مالی می‌شود.
هادی زبده، شهردار منطقه ۱۶ تهران نیز ضمن بازدید از اجرای این طرح در مسجد قمر بنی هاشم (ع) با اشاره به اجرای این طرح توسط بسیج جامعه پزشکی و با همکاری شهرداری منطقه ۱۶ اظهار کرد: به عنوان یک مدیر شهری باید بتوانیم با همکاری سازمان‌ها و استفاده از امکانات به مردم مناطق محروم خدمت ارائه کنیم.
وی افزود: در حال حاضر در مسجد قمربنی هاشم (ع) که یک نقطه محروم تهران است، تیمی از سوی بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ و همکاری دانشگاه بهزیستی و توانبخشی مستقر شده و قرار است در یک دوره یک‌ماهه به ارائه خدمت بپردازند.
زبده با بیان اینکه نقاط زیادی در منطقه ۱۶ وجود دارند که دسترسی ساکنان آن به پزشک و بیمارستان کمتر است، تصریح کرد: امیدواریم دوره ۳۰ روزه آن‌ها به ۱۵ روزه کاهش پیدا کرده و پایگاه‌های استقرار تیم‌های پزشکی را اضافه کنند.
وی با اشاره به امکانات سلامت شهرداری منطقه ۱۶ نیز گفت: در محلات خانه‌های سلامت را داریم که تیم‌های پزشکی را در آن مستقر می‌کنیم و تا حدودی به مردم خدمت ارائه می‌دهند، از سوی دیگر یک فضای تخصصی دندان‌پزشکی را در محله محروم باغ آذری با همکاری مراکز درمانی ایجاد کرده و بنا داریم آن را به سایر مناطق نیز گسترش دهیم.
زبده یادآور شد: در حوزه مددکاری نیز با همکاری یکی از دانشگاه‌‎ها قرار است به صورت هفتگی ۱۱ نفر از دانشجویان ارشد و دکتری در این منطقه مستقر شده و به ارائه خدمات توان‌بخشی و مشاوره مددکاری به مردم ساکن این مناطق بپردازند.
انتهای پیام
captcha