تلاش برای تبدیل كتابخانه‌های عمومی به فرهنگسراهای اجتماعی
کد خبر: 3765718
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
آشتیانی خبر داد:‌

تلاش برای تبدیل كتابخانه‌های عمومی به فرهنگسراهای اجتماعی

گروه فرهنگی ـ مدیركل ترویج كتابخوانی و امور فرهنگی نهاد كتابخانه‌های كشور گفت: در تلاشیم که کتابخانه‌های عمومی از محوریت امانت کتاب خارج کرده و آن‌ها را به فرهنگسراهای اجتماعی تبدیل کنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، هادی آشتیانی، مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های کشور عصر دیروز، 28 آبان‌ماه در جمع کتابدار و فعالان کتابخوانی فارس گفت: در تلاشیم که کتابخانه‌های عمومی از محوریت امانت کتاب خارج کرده و آن‌ها را به فرهنگسراهای اجتماعی تبدیل کنیم؛ این مطالبه وزارت ارشاد و نهاد کتابخانه‌های عمومی است که باید در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: در پی این اقدام می‌توانیم بسیاری از مشکلات و مسائل و معضلات اجتماعی را به‌صورت ریشه‌ای پیگیری کنیم و درصدد پیشگیری از آن‌ها برآییم.
وی با بیان اینکه دستیابی‌ به این هدف همکاری فشرده‌ و مطلوبی را می‌طلبد، بیان كرد: کتابداران مهمترین نقش را در این زمینه ایفا خواهند کرد.
مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های کشور با اشاره به افتتاح کتابخانه مرکزی شهر مشهد در دهه فجر، خواستار تعیین تکلیف وضعیت کتابخانه مرکزی شیراز شد و گفت: ساخت کتابخانه مرکزی شهر شیراز یک مطالبه و تقاضا از مسئولان استانی است تا همزمان با افتتاح کتابخانه مرکزی مشهد، کلنگ کتابخانه مرکزی شیراز نیز بر زمین بخورد.
وی بیان كرد: در شأن شیراز است که کتابخانه مرکزی خوبی داشته باشد و ان‌شاءالله بتوانیم با حمایت استانداری، شهرداری و شورای شهر شاهد افتتاح کتابخانه مرکزی شیراز باشیم.
انتهای پیام

captcha