کتابخوانی به نهضتی فراگیر تبدیل شود
کد خبر: 3765723
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
احمدی‌زاده:‌

کتابخوانی به نهضتی فراگیر تبدیل شود

گروه فرهنگی ـ سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری فارس تأكید كرد: موضوع کتابخوانی به نهضتی فراگیر نیاز دارد که باید در همه شئونات اجتماعی ایجاد شود.

به گزارش ایكنا از فارس، سیداحمد احمدی‌زاده، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری فارس عصر دیروز، 28 آبان‌ماه در جمع فعالان حوزه كتابخوانی این ساتان با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید براساس آمار و ارقام، اتفاقات خوبی در حوزه کتاب‌خوانی رخ داده است، افزود: موضوع کتابخوانی به نهضتی فراگیر نیاز دارد که باید در همه شئونات اجتماعی ایجاد شود و به احساس نیاز در میان مردم بدل شود.
وی با تأکید بر اهمیت کتابخوانی در قرآن کریم و دین اسلام افزود: متأسفانه با وجود فضای عمومی و تأکیدات مقام معظم رهبری و دولت، در عرصه کتابخوانی، در بخش ترویج، تبلیغ و تشویق به کتابخوانی موفق نبوده‌ایم.
احمدی‌زاده نقطه آغازین ایجاد این فضا را خانواده‌ دانست و گفت: خانواده‌ها باید بدانند که هیچ چیز دیگری نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد و ژرفای لازم را در حوزه خلاقیت انسان ایجاد کند؛ به ویژه در شرایطی که شاهد هجمه‌های بسیار در فضای حقیقی و مجازی هستیم.
وی، فضای مجازی را دارای شبهات بسیاری عنوان کرد و گفت: قشر نوجوان به ویژه در فضای مجازی در معرض خطرات بسیاری هستند؛ همچنین باید رواج متن‌های سست و بی اساس پیشگیری شود.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری فارس بیان کرد: باید شیوه‌ای را تدوین کرد تا بر اساس آن کتاب‌های مرجع و کتاب‌هایی که به سلامت جامعه و دانش افراد کمک می‌کند، به راحتی به مردم معرفی شود.
وی با اشاره به اینکه استان فارس 234 کتابخانه‌ عمومی دارد که در مقایسه‌ با پراکندگی جمعیت استان، چشمگیر نیست، افزود: فارس از لحاظ تقسیمات کشوری با ۸۴ بخش، ۱۰۶ شهر و ۲۰۰۰ دهستان بزرگترین استان کشور است و از همین رو در حوزه گسترش کتابخوانی نیازمند حمایت و پشتیبانی و کمک نهاد‌های کشوری است.
احمدی‌زاده همچنین از شورای شهر شیراز و شهرداری درخواست کرد تا در بخش ایجاد زیرساخت‌ها یاری رسان باشند تا بتوان گامی اساسی در این زمینه‌ها برداشت.
وی از فرمانداران به‌مثابه ظرفیت‌های استان در کنار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس یاد کرد و گفت: شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) است و آوازه فرهنگ و هنرش در جهان فراگیر است و توقع داریم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توجه ویژه‌ای به این شهر داشته باشد.
انتهای پیام

captcha