همکاری با جهاددانشگاهی برای برندسازی و فعالیت در حوزه‌ی دانش‌بنیان
کد خبر: 3765725
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
معاون اقتصادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)

همکاری با جهاددانشگاهی برای برندسازی و فعالیت در حوزه‌ی دانش‌بنیان

گروه دانشگاه ــ شکرخواه، معاون اقتصادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی، همکاری با این نهاد برای برندسازی و فعالیت در حوزه دانش‌بنیان را از مدیران ارشد ستاد اجرایی خواستار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، رئیس جهاددانشگاهی، معاونان و مدیران ارشد این نهاد در نشستی مشترک با معاون اقتصادی و مدیران هلدینگ‌های اقتصادی، انرژی و دانش‌بنیان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، 27 آبان‌ماه برای توسعه همکاری فناورانه دو طرف، بحث و تبادل نظر کردند.

در این نشست، دکتر طیبی به معرفی توانمندی‌های فناورانه جهاددانشگاهی در حوزه طراحی و ساخت دکل حفاری، دستگاه لوله مغزی سیار، الکتروموتورهای دور متغیر، مبدل‌ها و منابع تغذیه صنعتی، طراحی و ساخت سیستم‌های نمک‌زدایی، بازوهای بارگیری نفت خام، مته‌های حفاری و پمپ‌های درون‌چاهی ESP و هم‌چنین پاک‌سازی خاک‌های آلوده به مواد هیدروکربوری و تولید کربن فعال از قیر طبیعی پرداخت.

رئیس جهاددانشگاهی توانمندی‌های فناورانه این نهاد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ساخت فرستنده‌های دیجیتال روستایی را نیز تشریح کرد.

وی به توانمندی جهاددانشگاهی در حوزه تولید بذرهای هیبریدی و اصلاح نژاد دام اشاره و بر ضرورت کار مشترک با ستاد در مناطق محروم کشور تاکید کرد.

در ادامه، شکرخواه ضمن ضرورت استفاده از توانمندی‌های فناورانه جهاددانشگاهی توسط این ستاد، بیان کرد: شرکت‌های ستاد اجرایی استفاده از ظرفیت‌های داخلی خصوصا جهاددانشگاهی را برای اجرای پروژه‌ها یک اصل می‌دانند.

معاون اقتصادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خطاب به مدیران این ستاد، ادامه داد: باید با مجموعه جهاددانشگاهی همکاری فناورانه داشته باشیم. ما همکاری با جهاددانشگاهی برای برندسازی و همکاری در حوزه دانش‌بنیان را از مدیران ارشد ستاد اجرایی خواستار هستیم.

همچنین مهندس راحت، مدیر هلدینگ انرژی ستاد فرمان اجرایی امام(ره) نیز ضمن معرفی حوزه‌های قابل همکاری آمادگی هلدینگ انرژی را برای استفاده از کالاها و تجهیزات ساخت داخل جهاددانشگاهی اعلام و به نقش جهاددانشگاهی در کنار ستاد اجرایی برای انتقال و بوی سازی فناوری‌های مورد نیاز صنعت نفت تاکید کرد.

بقایی، رئیس هیئت مدیره گروه اقتصادی ستاد نیز در این نشست اظهار کرد: باید گروه اقتصادی تدبیر و جهاددانشگاهی، تولید داخل را برای ایجاد اشتغال یک اصل بدانند تا با استفاده از ظرفیت‌های فناورانه جهاددانشگاهی و سرمایه‌گذاری و حمایت ستاد اجرایی بتوانیم پروژه‌های فناورانه در حوزه مخابرات، کشاورزی و دام‌پروری را انجام بدهیم و توسط این نهاد، لیسانس‌های مورد نیاز در حوزه ICT را کسب کنیم و در حوزه‌های کشاورزی و دام‌پروری با تکنولوژی بومی‌شده توسط جهاددانشگاهی ظرفیت برداشت محصول و تولید گوشت و شیر را افزایش داده و به محرومیت‌زدایی کشور کمک کنیم.

انتهای پیام

captcha