اعطای مجوز به 31 کتابخانه مشارکتی در فارس
کد خبر: 3765727
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
منوچهری خبر داد:

اعطای مجوز به 31 کتابخانه مشارکتی در فارس

گروه فرهنگی ـ مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس از اعطای مجوز به 32 كتابخانه مشاركتی در این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس فارس عصر دیروز، 28 آبان‌ماه در جمع فعالان كتابخوانی این استان با بیان اینکه کتاب ارزشمندترین دستاورد بشری است، گفت: کتاب محصول خلاقیت انسان است و راز جاودانگی مردان بزرگ را باید لابه‌لای کتاب‌ها جست‌وجو کرد.
وی با اشاره به ویژگی‌های افراد كتابخوان افزود: کتابخوان کسی است که به واسطه همنشینی با کتاب کمال یافته است و کتابدار در این فرایند مشاوری امین است.
منوچهری در ادامه با اشاره به عملکرد یک سال اخیر اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس، گفت: در یک سال گذشته، پنج باب کتابخانه عمومی افتتاح شده که بیشتر آن‌ها به همت خیرین صورت گرفته است.
منوچهری بیان كرد: بهره‌برداری از سالن کنفرانس بیش از 70 نفره در شیراز و بهسازی کتابخانه عمومی جهرم از دیگر اقدامات این اداره کل در یکسال گذشته بود، همچنین اعتبار بهسازی 12 کتابخانه عمومی دیگر نیز تأمین شده است.
وی همچنین با اشاره به اعطای مجوز به 31 کتابخانه مشارکتی گفت: طی یک سال گذشته 10 تفاهم نامه همکاری با سازمان‌های دیگر منعقد یا تمدید شده است و بیش از 300 نشست کتابخوان در استان فارس برگزار کردیم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با بیان اینکه شهر دبیران و نوبندگان امسال از گروه شهرهای بدون کتابخانه فارس خارج می شود، افزود: برای تجهیز کتابخانه‌ها نیز تاکنون اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.
وی با اشاره به برگزاری ۱۳۱۴ برنامه ترویجی بیان کرد: در هفته کتاب همچنین طرح آغاز اینترنت بیسیم رایگان در شصت کتابخانه دیگر کلید زده می‌‌شود.
منوچهری افزود: مجموعه کتابخانه‌های عمومی به‌منظور نهادینه ‌کردن مطالعه از کودکی، اقدامات ویژه در این حوزه را در دست اقدام دارد که افتتاح بخش کتاب کودک فسا، راه‌اندازی سه کتابخانه عمومی ویژه کودک و نوجوان در شیراز و کتابخانه عمومی ام‌الخیر اوز که به زودی افتتاح می‌شود در همین راستا بوده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: کتابخانه‌های عمومی فارس در حوزه منابع رشد 12 درصدی و در تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی، رشد بیش از 10 درصدی را در مقایسه با سال گذشته داشته است و هم‌اکنون بیش از ۱۳۹هزار تن از مردم فارس عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.
انتهای پیام

captcha