تمامی دستورات رسول اسلام(ص) در این عبارت جمع است
کد خبر: 3765773
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹

تمامی دستورات رسول اسلام(ص) در این عبارت جمع است

گروه معارف ـ تمامی دستورات رسول مکرم اسلام(ص) و اسلام حنیف در یک عبارت رسول خدا(ص) جمع است که فرمودند: «قولوا لااله الاالله تفلحوا» وقتی انسان این را گفت یعنی هر معبودی غیر از خدا نفی می‌شود؛ معبود تنها به معنای آن که به طرف او سجده می‌کنیم نیست؛ بلکه آن است که به قول شاعر دل و دین را می‌برد.

تمامی دستورات رسول اسلام(ص) در این عبارت جمع است

حجت‌الاسلام و المسلمین سعید سعدی مدرس حوزه علمیه در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، ضمن تأکید بر شناخت روزآمد از شخصیت پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: مهم‌ترین کلام رسول‌الله(ص) به نظر من عبارت «قولوا لااله الاالله تفلحوا» است؛ فرمودند: بگویید لااله الاالله تا رستگار شوید. رستگاری قصد نهایی تمام تلاش‌های انسان برای هر مطلبی است؛ رستگاری یعنی جلب رضایت الهی، امید به یک آینده ماندگار و جاودان. یعنی اینکه انسان احساس کند زندگی او عبث و بیهوده نبوده است؛ بلکه نهایت زندگی او درخشان و سراسر شادمانی و سرور است.

وی اظهار کرد: به نظر می‌‌رسد تمامی دستورات رسول مکرم اسلام(ص) و اسلام حنیف در همین عبارت رسول خدا(ص) جمع است که فرمودند: بگویید: «لا اله الاالله» وقتی انسان این را گفت یعنی هر معبودی غیر از خدا در زندگی او نفی می‌شود؛ معبود تنها به معنای آن که انسان به طرف او سجده می‌کند نیست؛ بلکه آن است که به قول شاعر دل و دین را می‌برد.

سعدی ادامه داد: همین که توجه انسان به مسائلی جلب شد و شروع کرد برای آنها هدف‌گذاری کردن؛ اینها به یک نحو، الهه انسان می‌شوند. اگر انسان بتواند متوجه شود، در پس همه این سجده‌ها و کرنش‌ها و گرایش‌ها و تمایل‌ها خدا است و آنها را با ارزش‌های الهی بسنجد، گام مهمی برداشته است.

این مدرس حوزه بیان کرد: انسان ببیند اگر ارزش‌های الهی برای او مهم‌تر بود، آن گرایش‌ها را ترک کند و اگر این گرایش‌ها در راستای ارزش‌های الهی بودند ادامه دهد، این همان «لا اله الا الله» است که مصداق کلام رسول مکرم(ص) اسلام است.

انتهای پیام

captcha