فعالیت 67 هزار واحد صنعتی در کشور
کد خبر: 3765868
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴

فعالیت 67 هزار واحد صنعتی در کشور

گروه اقتصادی- سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: در حال حاضر 67 هزار واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در کشور فعال است که 33 هزار مورد از آن‌ها در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند.

فعالیت 67 هزار واحد صنعتی در کشور

به گزارش ایکنا از البرز، محسن صالحی‌نیا، سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی سه‌شنبه، 29 آبان در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط البرز اظهارکرد: محصولات بسیاری از واحدهای کوچک و متوسط صنعتی به طور مستقیم در سبد مصرفی آحاد جامعه قرار نمی‌گیرد و در فرایند تولید کالاهای بادوام مصرفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی افزود: مثلا همه قطعات مورد نیاز برای تولید لوازم خانگی از جمله یخچال و جاروبرقی در خود کارخانه تولید نمی‌شود و توسط صنایع کوچک و متوسط تامین می‌گردد.
این مسئول بیان کرد: صنایع کوچک و متوسط اهمیت و ارزش زیادی در زنجیره تامین، ایجاد ارزش افزوده و تولید کالاهای نهایی دارند به همین دلیل دولت سیاست‌های ویژه‌ای برای حمایت از آنها دارد.
وی گفت: صنایع کوچک و متوسط سه نیاز عمده دارند که اولی تامین زیرساخت‌های لازم در فضای فعالیت است.
سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ادامه داد: باید زیرساخت‌هایی مثل گاز، آب، برق و ... واحدهای فعال و واحدهایی که به تازگی مجوز فعالیت گرفته‌اند در شهرک‌های صنعتی فراهم شود.
این مسئول افزود: علاوه براین، این واحدها باید در زمینه مهارت آموزی، آموزش و ارتباط با صنایع و واحدهای بزرگ حمایت شوند.
صالحی‌نیا گفت: با این ارتباط صنایع کوچک و متوسط می‌توانند از مزیت تعامل با صنایع بزرگ در بخش‌های مختلف مثل بازاریابی تولیدات خود بهره بگیرند.
وی ابراز کرد: نیاز سوم واحدهای کوچک و متوسط تامین نقدینگی است که دولت یازدهم و دوازدهم در این خصوص عملکرد مناسبی داشته است.
این مسئول گفت: دولت سال گذشته تسهیلات ویژه ای برای تامین سرمایه درگردش، نوسازی این واحدها و ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی جدید اختصاص داده است.
این مسئول اضافه کرد: دولت با تشکیل کارگروه‌های مثل رفع موانع تولید و اجرای طرح‌هایی از قبیل طرح رونق تولید حمایت خاصی از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط داشته است.
صالحی نیا خاطر نشان کرد: باید هر سال با اتخاذ سیاست‌های جدید و اجرای طرح‌های مختلف، موانع موجود در مسیر فعالیت صنایع کوچک و متوسط از میان برداشته شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تلاش برای رفع مشکل تامین مواد اولیه صنایع کوچک و متوسط ابراز کرد: تعاونی‌های تامین مواد اولیه شکل گرفته تا از این طریق مشکل موجود در این خصوص مرتفع شود.
وی اظهار کرد: تامین انفرادی مواد اولیه برای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط آسان نیست ولی این فرایند در قالب تعاونی با سهولت انجام می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: این روزها به دلیل محدودیت‌های بین‌المللی بسیاری از کالاهایی که واحدهای کوچک و متوسط تولید می‌کنند محدود شده که این به نفع تولیدکننندگان داخلی است.
این مسئول ادامه داد: درحال حاضر عرضه کالا با اقبال خوبی از سوی خریداران مواجه است و تولیدکنندگان به واسطه محدودیت واردات مشکل کمتری برای فروش دارند.
سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: تعداد شهرک‌های صنعتی مصوب 978 مورد است که در حال حاضر 807 مورد از آنها در حال بهره برداری است.
این مسئول ابراز کرد: واحدهای فعال مستقر در شهرک‌های صنعتی 74 هزار و 500 قرارداد دارند.
وی اظهار کرد: تا پایان شهریور امسال حدود 57 شرکت توسعه صادرات در کشور به ثبت رسیده که این شرکت‌ها خدمات صادراتی به واحدهای صنعتی ارائه می‌دهند.
این مسئول در پایان گفت: در حال حاضر 67 هزار واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در کشور فعال است که 33 هزار مورد از آن‌ها در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند.
انتهای پیام

captcha