پرورش نسلی با فطرت الهی؛ نمود عملی شجره طیبه
کد خبر: 3765932
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴
بطحایی بیان کرد:

پرورش نسلی با فطرت الهی؛ نمود عملی شجره طیبه

گروه اجتماعی ـ وزیر آموزش و پرورش گفت: نمود عملی شجره طیبه، پرورش نسلی با فطرت الهی شکوفا، کرامت ذاتی و اکتسابی و دارای هویت مستحکم و تکوین یافته در همه ابعاد است.

کودکی بهترین زمان برای تثبیت و تکوین هویت است

به گزارش ایکنا از یزد، سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش به مناسبت اولین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در پیامی آورده است: فرهنگ و هویت اسلامی – ایرانی از امور بسیار مهم و مورد تأکید نظام جمهوری اسلامی ایران است. در چشم‌انداز بیست ساله، ایران کشوری است توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی و انقلابی، الهام‌بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و موثر در روابط بین الملل. بر این مبنا مقام معظم رهبری تقریبا در تمامی سیاست های کلی ابلاغی در حوزه های مختلف، مقوله «هویت اسلامی- ایرانی» و «فرهنگ» را موکدا منظور نظر دارند چرا که آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران جز با تربیت و نهادینه سازی هویت اسلامی – ایرانی در آحاد کشور محقق نخواهد شد. این امر تاکیدی بر اهمیت تحقق شجره طیبه مورد نظر نظام تعلیم و تربیت کشور است. نمود عملی شجره طیبه، پرورش نسلی با فطرت الهی شکوفا، کرامت ذاتی و اکتسابی و دارای هویت مستحکم و تکوین یافته در همه ابعاد است.
به تایید شواهد و مستندات علمی و تجربی، دوران ابتدای کودکی بهترین و مناسب ترین زمان برای تثبیت و تکوین هویت افراد است. بدین لحاظ آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی به عنوان اولین دوره رسمی در نظام تعلیم و تربیت کشور، تاثیر بسزایی در شکل گیری شخصیت و هویت کودکان دارد.فراهم نمودن شرایط لازم برای کسب صفات، توانمندی، مهارت و شایستگی های نوآموزان در دوره پیش دبستانی با توجه به فطرت الهی، به گونه ای که به تکوین هویت و ایفای نقش آگاهانه و اختیاری در زندگی فردی و اجتماعی آنان منتج شود، از اولویت های مورد تاکید نظام آموزش و پرورش است. آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی، بستر ساز شکل گیری شخصیت و هویت نوآموزان و انتقال دهنده ارزش، باورها و احترام به هنجارهای اجتماعی است.
اجرای برنامه هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی، پیش نیازی موثر در تحقق اهداف سند تحول بنیادین برای تربیت آینده سازان کشور است. بدینوسیله از تلاش کلیه دست اندرکاران برگزاری این همایش، معاونت آموزش ابتدایی، شورای عالی آموزش و پرورش، دفتر آموزش پیش دبستانی واداره کل آموزش و پرورش استان یزد، تشکر می نمایم و امیدوارم استمرار نظام مند این برنامه در همه دوره های تحصیلی، حافظ و مقوم منافع و ارزش های ملی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران باشد.
یادآور می شود اولین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی روزهای ۳۰ آبان و اول آذرماه جاری به میزبانی استان یزد برگزار می شود.

انتهای پیام

captcha