نیاز بیماران کلیوی کشور به ۳۰۰۰ دستگاه دیالیز
کد خبر: 3765953
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶

نیاز بیماران کلیوی کشور به ۳۰۰۰ دستگاه دیالیز

گروه اجتماعی - مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور گفت: ۷۰ درصد بیماری‌های کلیوی ناشی از دیابت و فشار خون است و کشور به ۳۰۰۰ دستگاه دیالیز نیاز دارد.

نیاز بیماران کلیوی به 3000 دستگاه دیالیزبه گزارش ایکنا از زنجان، داریوش آرمان شامگاه سه‌شنبه 29 آبان‌ماه در آیین بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز دیالیز خیرساز غرب کشور در استان زنجان، اظهار کرد: نارسایی کلیوی یکی از بیماری‌هایی است که برخی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و روزانه بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای بیماران دیالیزی در سطح کشور هزینه می‌شود.
وی با بیان اینکه در سطح کشور به بیش از سه‌هزار دستگاه دیالیز نیاز داریم، تصریح کرد: خوشبختانه وزیر بهداشت دستور تامین ۳۰۶۰دستگاه دیالیز و بازسازی دستگاه‌های دیالیز را صادر کرده است.
این مسئول ادامه داد: متاسفانه علت بیش از ۷۰ درصد بیماری‌های کلیوی ناشی از دیابت و فشارخون است و باید پیشگیری در اولویت قرار گیرد.
آرمان توجه به مقوله ورزش را در پیشگیری از بیماری‌ها مهم دانست و گفت: باید ورزش در جامعه تقویت شود؛ چراکه توجه به این امر مهم باعث کاهش بیماری و کم‌ شدن هزینه‌های تحمیل‌ شده به دولت و مردم می‌شود.
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه ورود خیرین به انجمن حمایت از بیماران دیالیزی در سطح کشور بسیار خوب بوده و به تبع آن نیز در استان زنجان ورود خیرین به این عرصه قابل قدردانی است.
انتهای پیام
captcha