لزوم هم‌افزایی جهاددانشگاهی و نهاد مقام معظم رهبری در اجرای سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها
کد خبر: 3765957
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
شهرجردی تاکید کرد؛

لزوم هم‌افزایی جهاددانشگاهی و نهاد مقام معظم رهبری در اجرای سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها

گروه فرهنگی - سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی گفت: راهبردها در نظام فرهنگی، تربیتی، پژوهشی، مدیریتی و آموزشی به خوبی تعریف شده است و هم نهاد رهبری و هم جهاد‌دانشگاهی می‌توانند برنامه‌های خود را در قالب هم‌افزایی در راستای اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها راهبری و مدیریت کنند تا برنامه و طرح‌ها در این بخش بروز و ظهور خوبی داشته باشد.

هم‌افزایی جهاددانشگاهی و نهاد مقام معظم رهبری در اجرای سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مسعود شهرجردی، سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی، روز گذشته، 29 آبان در دیدار با حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی گفت: جهاد‌دانشگاهی در همه زمینه‌ها به ویژه فعالیت‌های بر زمین‌مانده فعالیت دارد و نیازهای روز جامعه را در قالب‌های مختلف پیگیری می‌کند.

گسترش فعالیت‌های جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها
وی تصریح کرد: اساس‌نامه مجموعه دانشگاهی دیده شده است، بنا داریم فعالیت‌ها را در دانشگاه‌ها گسترش دهیم، پتانسیل و و توان خوبی در حوزه فرهنگی، علوم انسانی و و اجتماعی در اختیار داریم که می‌توانیم این ظرفیت‌ها را در اختیار نهاد قرار دهیم تا هر آنچه طلب و خواسته دارند برداشت کنند به عبارتی ما همواره در کنار نهاد بوده و هستیم.
شهرجردی با اشاره به اینکه برنامه‌ها مطابق اسناد بالادستی تعریف شده و پیش می‌رود، سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها را یکی از اسناد بالادستی مهم برشمرد و اظهار کرد: در بند«ج» فصل نهم سند به نام نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و جهاد‌دانشگاهی اشاره شده است، یعنی در راستای برنامه‌ریزی، فرهنگ‌سازی سند و همچنین مسئولیت نهادینه‌سازی و اجرای سند نام این دو نهاد انقلابی برده شده است که با توجه به این امر نمی‌توانیم نسبت به این مسأله مهم بی‌تفاوت باشیم.

 

هم‌افزایی جهاددانشگاهی و نهاد مقام معظم رهبری در اجرای سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها

لزوم هم‌افزایی جهاد و نهاد مقام معظم رهبری در اجرای سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها
سرپرست جهاد‌دانشگاهی استان بیان کرد: راهبردها در نظام فرهنگی، تربیتی، پژوهشی، مدیریتی و آموزشی به خوبی تعریف شده است و هم نهاد رهبری و هم جهاد‌دانشگاهی می‌توانند برنامه‌های خود را در قالب هم‌افزایی در راستای اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها راهبری و مدیریت کنند تا برنامه و طرح‌ها در این بخش بروز و ظهور خوبی داشته باشد.
وی آمادگی خود برای همکاری با نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را با توجه به پتانسیل‌های موجود اعلام کرد و افزود: سند دانشگاه‌های اسلامی در شورای معاونین در دستور کار قرار گیرد و مسئولیت بند«ج» فصل نهم برنامه‌ریزی، اجرا و فرهنگ‌سازی را به عنوان سند بالادستی مورد بررسی قرار دهند.
شهرجردی بر لزوم بررسی سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها به عنوان سند بالادستی تأکید کرد و گفت: راهبردهای سند را باید مطالعه و بررسی کنیم، راهبردها را برای معاونین متصور شویم، اگر متوجه شدیم دانشگاهی به هر دلیل استقبال نکرد جهاد‌دانشگاهی و نهاد رهبری مدیریت کار را برعهده بگیرند تا سند جان تازه‌ای گرفته و از حالت خاک‌خوردگی خارج شود. ما می‌توانیم با پیگیری جدی سند به عنوان یکی از استان‌های پیشتاز در این زمینه وارد عمل شویم.
یادآور می‌شود؛ در این نشست محسن مرادی، معاون فرهنگی جهاد‌دانشگاهی و مهدی مبارکی، معاون پژوهشی اهم برنامه‌های خود در حوزه فرهنگی و پژوهشی را تشریح کردند.
انتهای پیام

captcha