برگزاری هشتمین همایش آیین برادری در کرمان
کد خبر: 3765962
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

برگزاری هشتمین همایش آیین برادری در کرمان

گروه سیاست و اقتصاد - همزمان با هفته وحدت، هشتمین همایش آیین برادری استان کرمان ‌۲۹ آبان‌ماه با حضور مشاور عالی وزیر اطلاعات و سران طوایف و علمای اهل تسنن و تشیع به میزبانی منوجان در جنوب کرمان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی، نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم گفت: همت امام راحل و مقام معظم رهبری مبنی بر طرز تفکر ماخوذ از عترت طاهره و قرآن است که امت اسلامی هویت خود را بازیابد و جایگاه خود را در جهان بشناسد و خود را به آن جایگاه برساند.
وی با اشاره به اینکه امام راحل منادی وحدت علمی و عملی برای امت اسلام بلکه منادی اتحاد همه مستضعفان جهان در برابر مستکبران بودند؛ افزود: امروز انسان‌های نالایقی کار اداره جهان را در دست دارند در حالیکه حاکمیت بر جهان، رسالت علمای اسلام است؛ لذا برای محقق شدن این مقصود شریف و اینکه دین حق بر همه ادیان مسلط شود پیش فرض آن، این است آحاد امت اسلامی در برابر کفر جهانی متحد باشند.
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: راهکار تحقق چنین آرمان بلندی باید در این جلسات بررسی و راهکارهای علمی و عملیاتی داده و مصوب شود چه کارهایی انجام شود؛ امیدواریم اتحاد بین فرق در کشور ایران محقق و الگویی برای امت اسلام در جهان شود.
محمدجواد فدایی، استاندار کرمان نیز در این مراسم گفت: دولت‌ها در کشورهایی که اقوام مختلفی در آن زندگی می‌کنند معمولا قوم دیگر را تهدید تلقی می‌کنند اما واقعیت وجود مذاهب مختلف فرصت و مزیت است نه مشکل و تهدید، چراکه وجود مذاهب مختلف موجب رشد آن جامعه می‌شود.
وی وجود اهل تسنن در کشور به ویژه استان کرمان را فرصت برشمرد و افزود: اتحاد رمز موفقیت مشکلات است و برای رفع مشکلات ملت، نیاز به جذب سرمایه‌گذار داریم که فرقی میان سرمایه‌گذار سنی و شیعه نیست.
فدایی تصریح کرد: دولت باید برای حل مشکلات مردم از نیروهای نیرومند و کارآمد استفاده کند و فرقی نمی‌کند این نیروها از اهل تسنن یا تشیع باشند.
استاندار کرمان بیان کرد: شرط جذب نیروهای کارآمد از اهل تسنن یا تشیع هم این است کسانی که در دولت خدمت می‌کنند فقط به خدمت بپردازند و از مسائل جناحی و قومی دوری کنند که بتوانیم تحول و توسعه در کشور ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: در این بین افرادی به دنبال منافع خود هستند که لازم است ما هوشیارتر عمل کنیم و فرصتی در اختیار مستکبران و دشمنان ندهیم.
محمد حجتی‌پور، فرماندار منوجان در حاشیه این همایش اظهار داشت: وحدت شیعه و سنی به معنای ایناست که با اتحاد همدیگر از خون شهدا دفاع کنیم چراکه در دوران جنگ هم برادران تسنن و هم برادران تشیع برای دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی جان خود را نثار کردند.
وی افزود: شهرستان منوجان جنوبی‌ترین شهرستان استان کرمان، 420 کیلومتر فاصله تا مرکز استان است و شغل اکثر مردم این شهرستان کشاورزی و دامپروری است که متاسفانه خشکسالی‌های اخیر این مردم را در زمینه کشاورزی و دامپروری دچار مشکل کرده است.
انتهای پیام

captcha