انتشار «دستاوردهای انقلاب» در چهارمحال و بختیاری ‌
کد خبر: 3765965
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

انتشار «دستاوردهای انقلاب» در چهارمحال و بختیاری ‌

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: گزارشات ارائه شده از دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان باید به صورت مکتوب و نهایتاً در یک کتاب جمع‌بندی شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، روز گذشته 29 آبان ماه در ششمین جلسه شورای سیاست‌گذاری راهبردی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، که در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد با تبریک آغاز هفته وحدت، گفت: هفته وحدت فرصتی است تا محبت خود به پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) را افزایش داده و اثبات کنیم که رهرو راستین آنان هستیم.
وی معرفی دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف را ضروری دانست و افزود: انقلاب اسلامی در همه حوزه‌ها پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته است که متأسفانه تاکنون در معرض دید قرار نگرفته‌اند.
حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه در حوزه کارخانه‌ها و صنایع اقدامات خوبی پس از انقلاب در استان صورت گرفته است، اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از مردم استان از این پیشرفت‌ها و اقدامات قابل‌توجه اطلاعی ندارند و باید در چهلمین سالگرد انقلاب این دستاوردهای انقلاب به درستی برای مردم تبیین شود.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در تأسیس صنایع استان باید تدبیر بیشتری بود تا شاهد بیکاری در استان نباشیم، ادامه داد: اگر صنایع استان به درستی تأسیس و فعال می‌شدند شاهد رونق اشتغال در استان بودیم.
وی معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی را موجب افزایش انگیزه در میان مردم و جوانان خواند و اضافه کرد: مشکل بیکاری باید با اقدامات ملی و استانی رفع گردد زیرا استان با توجه به ظرفیت‌های انسانی و موقعیت جغرافیایی نباید جز استان‌های بیکار کشور باشد.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه گزارشات ارائه شده از دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان باید به صورت مکتوب و نهایتاً در یک کتاب جمع‌بندی بشوند، افزود: باید این آمارهای ارائه شده از پیشرفت‌های استان به صورت گویا و شفاف و هم به صورت استانی و هم شهرستانی تدوین و چاپ گردد.
حجت‌الاسلام نکونام تصریح کرد: اگر وضعیت روستاهای استان در قبل و بعد از انقلاب را مقایسه کنیم خواهیم دید که پیشرفت‌های زیادی پس از پیروزی انقلاب و در این سال‌ها به برکت انقلاب داشته‌اند که جای شکر گذاری دارد.
نماینده ولی فقیه در استان بر لزوم برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در شهرستان‌ها تأکید و اظهار کرد: این نمایشگاه‌ها باید به صورت گویا و شفاف دستاوردهای انقلاب را معرفی کنند و از پراکندگی جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب باید در دانشگاه‌ها و در معرض دید جوانان و افکار عمومی قرار گیرد، ادامه داد: صداوسیما، رسانه‌ها و فضاهای مجازی در بیان دستاوردهای انقلاب به صورت گسترده بسیج شوند.
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: مدیران ارشد دستگاه‌های استان بر همکاری با ستاد و بیان دستاوردها در ادارات زیرمجموعه در شهرستان‌ها نظارت داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی قبل از اینکه اقتصادی باشد انقلاب فرهنگی است، اظهار کرد: عزت ملی، خودباوری، گرایش‌های دینی، نگاه‌های قابل‌توجه بیرون به درون کشور شاخص‌ترین دستاوردهای فرهنگی انقلاب هستند که باید به خوبی مورد توجه قرار گیرند.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه همه ما مدیون انقلاب هستیم و باید برای حفظ و معرفی انقلاب در راه خدا تلاش کنیم، تأکید کرد: بنا بر فرمایش امام راحل باید ببینیم ما برای انقلاب و اسلام چه کرده‌ایم لذا خالصانه در این راه گام برداریم و به دنبال تحسین و تشویق نباشیم.

انتهای پیام

captcha