برگزاری دوره روخوانی و روانخوانی در ساوه
کد خبر: 3765999
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
میعادفر خبر داد؛

برگزاری دوره روخوانی و روانخوانی در ساوه

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر دارالتحفیظ ساوه از برگزاری دوره آموزش روخوانی و روانخوانی بزرگسالان ویژه آقایان برای اولین بار در این مرکز قرآنی خبرداد.

برگزاری دوره روخوانی و روانخوانی در ساوه

حجت‌الاسلام محمد میعادفر، مدیر دارالتحفیظ ساوه در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی از برگزاری دوره آموزش روخوانی و روانخوانی بزرگسالان ویژه آقایان برای اولین بار خبرداد و گفت: این دوره هم اکنون در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: همیشه با ‌این مشکل مواجه بوده‌ایم که آقایان شاغل به دنبال آموزش روخوانی و روانخوانی هستند‌ و اکثر کلاس‌ها به صورت دانش‌آموزی است به همین دلیل تصمیم به برگزاری این دوره گرفتیم که در اندک زمان کوتاهی بتوانند دوره را طی کنند و دوره‌های بعدی را نیز فرابگیرند.
مدیر دارالتحفیظ ساوه بیان کرد: کلاس آموزش روخوانی و روانخوانی سه شنبه هرهفته از ساعت 16 الی 17 در مکان دارالتحفیظ‌ برگزار می‌شود که از این دوره استقبال خوبی شده است.

همچنین میعادفر پیرامون فعالیت‌های این مرکز قرآنی بیان کرد: فعالیت‌های قرآنی که همیشه در بحث آموزش قرآن مطرح می‌شود همچنان در این مرکز قرآنی به قوت خود باقی است.

وی ادامه داد: در این مرکز فراگیر قرآنی در ‌رده‌های سنی 4 سال به بالا وجود دارد و در زمینه روخوانی، روانخوانی‌، تجوید‌، قرائت و حفظ و مفاهیم قرآن آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

مدیر دارالتحفیظ ساوه افزود: در مجموع نزدیک به  500 نفر فراگیر قرآنی در دارالتحفیظ ساوه وجود دارد که نسبت به فصول این تعداد متغیر است.

میعادفر گفت: نردیک به 80 نفر حافظ کل‌ خانم در شهرستان ساوه وجود دارد که کلاس تثبیتی برای مرور محفوظات‌ آن‌ها وجود نداشت و بیشتر در خانه حفظیات خود را مرور‌ می‌کردند، به همین دلیل‌ جلسات تثبیتی محفوظات را برگزار نمودیم تا حافظان کل خانم با اساتید حفظ که اغلب از ساوه دعوت می‌شوند، حفظشان را دوره کنند.

وی بیان کرد: برنامه جدیدی از ماه محرم تحت عنوان جلسات معرفتی و هیئت نوجوانان و جوانان ‌خواهران را آغاز کردیم که این هیئت یک هیات دانش‌آموزی است و در ماه محرم و صفر سخنران دعوت و عزاداری برگزار می‌شد اما، پس از آن جلسات معرفتی با حضور اساتیدی از قم  برگزار می‌شود و ادامه پیدا می‌کند.

مدیر دارالتحفیظ ساوه اظهار کرد: جلسات معرفتی هیئت نوجوانان و جوانان خواهران هر چهارشنبه از ساعت 15 الی 17‌ در مکان دارالتحفیظ برگزار می‌شود و تاکنون با استقبال 150 نفر از آن‌ها مواجه بوده است.

انتهای پیام

captcha