اتحاد شیعه و سنی عامل عزت و اقتدار اسلام
کد خبر: 3766068
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

اتحاد شیعه و سنی عامل عزت و اقتدار اسلام

گروه شهرستان‌ها ــ مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری گفت: اتحاد شیعه و سنی در جامعه عامل عزت و اقتدار اسلام و باعث قدرت جهان اسلام می‌شود.

اتحاد شیعه و سنی عامل عزت و اقتدار اسلام
حجت‌الاسلام سیدجواد خاتمی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با تاکید بر اینکه اتحاد شیعیان و برادران اهل تسنن باعث عزت و اقتدار جهان اسلام و مسلمانان و جلوگیری از تضییع بیت‌المال می‌شود، اظهار کرد: یکی از راهکارهای عملی وحدت اقدام روحانیون، مراجع تقلید، اهالی فرهنگ برای آگاه سازی مردم و دادن بصیرت است.
وی با اشاره به اینکه باید مردم از انواع ترفند‌های دشمنان برای ایجاد تفرقه آگاه باشند و با آن مقابله کنند، افزود: تمام افراد در جامعه مسئول هستند و نمی‌توان بی تفاوت زندگی کرد.
خاتمی با بیان اینکه نباید به مسائل اختلافی در جامعه دامن زده شود، تصریح کرد: مردم باید آگاهی و دانش لازم را داشته باشند تا با دست خودشان اهداف دشمنان را تامین نکنند و در رسیدن به نیات دشمنان آنان را یاری نکنند.
وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در دانشگاه حکیم سبزواری با حضور دانشجویان اهل سنت در کنار شیعیان و دعوت از علمای اهل تسنن برای سخنرانی بیان کرد: در این مراسم دانشجویان با همان لباس‌های محلی خودشان در جلسات شرکت می‌کنند.

شیعه و سنی آمریکایی دو لبه یک قیچی هستند
استاد دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه اتحاد مسلمانان با همدیگر حربه‌های دشمنان را خنثی می‌کند و آنان را در رسیدن به مقاصدشان ناکام می‌گذارد، افزود: در بحث فرقه‌هایی که دشمنان به دنبال ساخت و ترویج آن‌ها هستند باید دو موضوع را در نظر گرفت.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری اضافه کرد: برخی افراد عمدا و با دریافت پول و مواجب از بیگانگان به دنبال فرقه سازی، ایجاد ادیان کاذب و دروغین در جامعه و به دنبال ترویج آن‌ها هستند که مسئولان دولت و قوه قضائیه باید شدیدا با آن‌ها برخورد کنند اما گروه دوم افراد فریب خورده‌ای هستند که به دلیل ناآگاهی و یا غفلت در دام این گونه فرقه‌ها و ادیان کاذب سقوط می‌کنند که باید با آگاه سازی و دادن بصیرت آنان را بیدار کرد.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند: « ما تشیعی را که مرکز و پایگاه تبلیغاتش لندن است، قبول نداریم. این تشیع، تشیع نیست؛ این انحراف است.» افزود: شیعه و سنّیِ آمریکایی که مسلمان‌ها را به جان هم می‌اندازند، دو لبه‌ یک قیچی‌ هستند و نباید فریبشان را خورد.
انتهای پیام

captcha