حال خوش خواندن را با فرایندها و سازوکارهای جدید پایدار کنیم
کد خبر: 3766112
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵

حال خوش خواندن را با فرایندها و سازوکارهای جدید پایدار کنیم

گروه فرهنگی- مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه باید با فرایندها، سازو کارها و اهداف جدید این حال خوش خواندن را پایدار و مستمر کنیم، اظهار کرد: از لحاظ ساختار اجتماعی و فردی این حال خوش را تجربه نمی‌کنیم باید با هم افزایی و هدایت در پی ایجاد حال خوش در جامعه باشیم.

حال خوش خواندن را با فرایندها و سازوکارهای جدید پایدار کنیمبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی محمد جوهرچی امروز در مراسم تجلیل از کتابداران نمونه استان که در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت برگزار شده بود، با تبریک هفته کتاب اظهار کرد: شعار هفته کتاب امسال «حال خوش خواندن» است باید این شعار و به ویژه دو کلمه اول آن را تبیین کرد.

وی با بیان اینکه معمولا صورت مغلوب ترکیب وصفی حال خوش را به کار می بریم، ادامه داد: گاها افراد معتقد هستند که این دو ترکیب یعنی حال خوش و خوشحالی با هم متفاوت هستند.

جوهرچی با اشاره به اینکه حال خوش خواستنی است، گفت: همه ما در اول سال این حال خوش را از خداوند درخواست می کنیم. خواندن حال خوش ایجاد می‌کند ولی باید ببینم فردی که کتاب می‌خواند خوشحال است یا نه؟ آیا حال خوش او پایدار است یا نه؟

مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تأکید بر اینکه امروزه حال خواندن، خوش نیست، گفت: اگر حال خواندن خوش بود باید با استقبال بیشتر مردم از کتاب و کتابخانه‌ها مواجه می‌بودیم.

وی با بیان اینکه باید با فرایندها، سازو کارها و اهداف جدید این حال خوش خواندن را پایدار و مستمر کنیم، اظهار کرد: از لحاظ ساختار اجتماعی و فردی این حال خوش را تجربه نمی‌کنیم باید با هم افزایی و هدایت در پی ایجاد حال خوش در جامعه باشیم.

جوهرچی با بیان اینکه اداره پژوهش و آموزش در نهاد کتابخانه‌ها بی فایده است، اگر نتواند حال مردم را خوش کند، اظهار کرد: این اداره بی فایده است اگر بودجه آن بی فایده صرف شود؛ بی فایده است اگر فقط در پی ارتقای مدرک دانش وری اساتید باشد؛ باید طرح‌هایی برای برنامه‌مند شدن اقدامات و فعالیت‌های این اداره، برای تحقق استانداردهای کتابخانه‌های عمومی، برای افزایش سران مطالعه کاربران و برای آینده نگاری کتابخانه‌ها صورت دهیم.

مدیرکل پژوهش و نوآوری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه باید از تلاش و ظرفیت همه همکاران و کتابداران برای حل مسایل کتابخانه‌های عمومی استفاده کنیم، گفت: برای حل مسائل کتابخانه‌های عمومی از طریق پژوهش و توان مندی کارمندان از طریق آموزش و مشارکت هر دو حوزه برای طراحی برنامه‌های بلند مدت، اقدامات لازم را صورت دهیم.

انتهای پیام

captcha