آیین‌نامه انضباطی و صدور مجوز برگزاری مسابقات قرآن بررسی شد
کد خبر: 3766124
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴
در چهل و سومین جلسه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن؛

آیین‌نامه انضباطی و صدور مجوز برگزاری مسابقات قرآن بررسی شد

گروه مسابقات ــ در چهل و سومین جلسه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن که با حضور رئیس جدید سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، آیین‌نامه انضباطی و صدور مجوز برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی آیین‌نامه انضباطی و صدور مجوز مسابقات قرآن

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برگزاری چهل و سومین جلسه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور طی این هفته، گفت: این جلسه اولین حضور رئیس جدید سازمان اوقاف بود و امور خیریه بود که در آن به موارد متعددی پرداخته شد. اولین دستور کار این جلسه بررسی آیین‌نامه انضباطی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران بود؛ این آیین‎نامه در ماه‌های گذشته توسط کمیته ارزیابی و نظارت تدوین شده و پس از مباحث کارشناسی در شورای معین ستاد عالی مسابقات به تصویب رسید.
وی افزود: با توجه به ملاحظاتی که برخی اعضا در مورد جزئیات آیین‌نامه داشتند مقرر شد یک ماه به کمیته ارزیابی و نظارت فرصت داده شود تا این ملاحظات که پاره‌ای از آن حقوقی و پاره‌ای هم بین‌المللی و تربیتی است، رفع شود. در نهایت نیز پس از تصویب در شورای معین ستاد عالی مسابقات به دستگاه‌های برگزار کننده مسابقات قرآن ابلاغ خواهد شد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه دومین دستور کار این جلسه بررسی آیین‌نامه صدور مجوز برای مسابقات بین‌المللی قرآن بود، افزود: این آیین‌نامه نیز چندماه در کمیته طرح و برنامه ستاد عالی مسابقات مورد بررسی قرار گرفته و پس از بررسی‌،‌ هفته گذشته در شورای معین ستاد عالی مسابقات قرآن به تصویب رسید. در ستاد عالی مسابقات ملاحظاتی به این آیین‌نامه وارد شد. در نهایت نیز یک ماه به آنها فرصت داده شد تا این ملاحظات برطرف شود. پس از تایید این آیین‌نامه در شورای معین به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.
دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور با بیان اینکه آیین‌نامه صدور مجوز مسابقات بین‌المللی قرآن ملاک و معیار نهادهایی که این مسابقات را برگزار می‌کنند، تعیین کرده است، گفت: در این آیین‌نامه ویژگی‌ها و شاخص‌های دستگاهی که درخواست برگزاری مسابقات بین‌المللی را دارد، مشخص شده است. با توجه به این آیین‌نامه میزان توانمندی‌ها در حوزه اجرایی، فنی و ... مشخص شده است.
وی در پاسخ به این سؤال که این شاخص‌ها شامل دستگاه‌هایی که تا کنون مسابقات قرآن برگزار می‌کرده‌اند نیز خواهد شد یا خیر؟ افزود: تمامی دستگاه‌هایی که مسابقات را برگزار می‌کنند باید این شاخص‌ها را داشته باشند. این احتمال وجود دارد که مسئولیت برگزاری مسابقات از عهده نهادهایی که این شاخص‌ها و توانمندی‌ها را ندارند، برداشته شود. کما اینکه در گذشته نهادهایی بوده‌اند که مسابقات ملی برگزار می‌کرده‌اند اما بعد از مدتی به دلیل اینکه تشخیص داده شد صلاحیت برگزاری مسابقات را ندارند، این وظیفه از عهده آنها برداشته شده است.
حسینی در مورد دستور کار دیگر این جلسه به موضوع افزایش اعضای حقیقی این ستاد اشاره و اظهار کرد: تا پیش از این ستاد عالی مسابقات سه عضو حقیقی داشت که شامل «محسن موسوی‌بلده»، «کریم دولتی» و «لاله افتخاری» بود، در این جلسه تصمیم گرفته شد تا یک نفر دیگر به این تعداد اضافه شود و در نهایت نیز «محمدرضا پورمعین» به عضویت در این ستاد انتخاب شد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: همچنین در این جلسه گزارشی از سند راهبردی مسابقات قرآن که طی دو سال و نیم گذشته درگیر تدوین و تنظیم آن بوده‌ایم؛ ارائه و مراحلی که این سند برای تصویت پشت سر گذاشته است برای اعضای ستاد تشریح شد.

انتهای پیام

captcha