دوستی و محبت به مردم یکی از مهمترین وظایف مسئولان است/ لزوم پرهیز از حب مال و جاه
کد خبر: 3766135
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰

دوستی و محبت به مردم یکی از مهمترین وظایف مسئولان است/ لزوم پرهیز از حب مال و جاه

گروه حوزه‌های علمیه ــ آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر پرهیز مسئولان از حب مال و جاه تاکید کرد: دوستی و محبت به مردم یکی از مهمترین وظایف مسئولان براساس آموزه‌های دینی است.

دوستی و محبت به مردم یکی از مهمترین وظائف مسئولان است/ لزوم پرهیز از حب مال و جاهبه گزارش ایکنا، آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز 30 آبان در درس خارج خود با بیان اینکه شرح و تفسیر نهج‌البلاغه نیازمند تخصص است، گفت: صرف توانایی درخواندن این کتاب نمی‌تواند توانایی شرح را ایجاد کند، بلکه نیازمند تلاش و کوشش است از این رو باید این کتاب شریف، یک درس در حوزه باشد.

وی با بیان اینکه در این کتاب عنایت زیادی به رفتار و وظایف مسئولان شده است بیان کرد: این وظایف بسیار سنگین است و در انقلاب ما هم عمده این بود که اسلام حاکم شود زیرا مردم مبتلا به استکبار و دچار انحراف و افول شده بودند.

این مرجع تقلید با اشاره به تعبیر امام علی درمورد حکومت 25 ساله حکمای سقیفه تصریح کرد: ایشان فرمودند که دین در این مدت اسیر دست عده‌ای از افراد شده بود و امام خمینی هم  وقتی انقلاب پیروز شد، مردم را از یوغ دودمان‌های استبدادی دو هزار و 500 ساله نجات داد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امام جمهوری اسلامی را نه یک کلمه بیشتر و نه کمتر پذیرفت ادامه داد: برخی جمهوری دموکراتیک و دموکراسی اسلامی و ... را مطرح کردند، اما امام روی همین کلمه تکیه کردند و مردم هم به آن رای دادند.

وی افزود: قرن‌ها اسلام به حاشیه رانده شده به میدان آمده است که ابعادی دارد که یک بعد آن رفتار و وظایف مسئولان است که امام علی(ع) در نامه مالک بر این وظایف تکیه فرموده است و باید مبنی کار مسئولان نظام باشد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: جهاد با دشمنان، جمع کردن مالیات برای بهبود اقتصاد و ریشه‌کنی فقر و رفع مشکلات معیشتی، اصلاح و تربیت درست مردم و دوست داشتن مردم جزء وظایف همه به خصوص مسئولان است.

وی با تاکید بر انسان‌دوستی افزود: امام علی(ع) فرمودند مردم یا برادر دینی تو و یا همنوع تو هستند همچنین روایتی از پیامبر وجود دارد که اگر دو گرگ کرسنه در میان گله گوسفندی بیفتند و فساد کنند، فساد حب مال و حب جاه از فساد آن گرگ در دین انسان بیشتر است.

این مرجع تقلید اظهار کرد: امام علی(ع) فرمودند که من وارد شهر شما (کوفه) شدم با یک مرکب و وسایل اندکی مورد نیاز و اگر روزی از این شهر بروم و بیش از این مال داشته باشم، به شما خیانت کرده‌ام، بنابراین خدمتگزاری و انجام وظایف بسیار مهم است.

انتهای پیام

captcha