پایبندی به آرمان‌های شهدا بهترین مسیر برای تحقق جامعه قرآنی است
کد خبر: 3766168
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

پایبندی به آرمان‌های شهدا بهترین مسیر برای تحقق جامعه قرآنی است

گروه جهاد و حماسه ــ خواهر شهید کاوه در دیدار هفتگی جامعه قرآنی گفت: اگر می‌خواهیم در زندگی جدا از کلام در عمل به قرآن پایبند باشیم بهترین مسیر پایبندی به آرمان‌های شهداست زیرا آنها با ایثار جانشان برای ما امنیت به ارمغان آوردند.

پایبندی به آرمان‌های شهدا بهترین مسیر برای تحقق جامعه قرآنی استبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ دیدار این هفته جامعه قرآنی با خانواده شهدا، عصر چهارشنبه 30 آبان ماه، با خانواده شهید محمود کاوه و در منزل خواهر شهید برگزار شد. در این جلسه رحیم قربانی، مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، حجت‎الاسلام و المسلمین محمود ذکاوت، قائم مقام رادیو قرآن، علیرضا فتحی‎پور، مدیر گروه علوم قرآنی رادیو قرآن و جمعی از فعالان قرآنی حضور داشتند.

در ابتدای جلسه رحیم قربانی ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و هفته بسیج اظهار کرد: رشادت بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس باعث شد امروز کشور در امنیت به سر برد. البته جانفشانی بسیجیان هنوز نیز ادامه دارد. سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با برگزاری دیدارهای هفتگی با خانواده شهدای قرآنی سعی دارد معرف این شهدا باشد در این راستا نیز تا به امروز دو هزار شهید قرآنی شناسایی و معرفی شده‌اند.

وی افزود: جوانان باید شهدای قرآنی را الگوی خود قرار دهند؛ بزرگانی که نه تنها در کلام بلکه در عمل نیز به قرآن عمل کرده و به بالاترین مقام که همانا شهادت است رسیدند.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین ذکاوت با بیان اینکه شهدا در جایگاهی رفیع قرار دارند، اظهار کرد: منزلت و جایگاه شهدا برای همه روشن است و این ما هستیم که باید نگران خود باشیم. شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم با ایثار جانشان برای همه ایران امنیت آوردند و این امر باید با زبان تصویر و رسانه به همه منتقل شود. البته ادامه دادن راه شهدا بسیار سخت است ولی ما در رادیو قرآن تمام تلاش خود را می‌کنیم که شهدا را به صورتی صحیح و مناسب معرفی کنیم.

در این مراسم خواهر شهید کاوه نیز تاکید کرد: برادر شهیدم تنها در یک بخش الگو نبود بلکه در حوزه‌های مختلف وی چهره ارزشمندی محسوب می‌شد. این اتفاق نشئت گرفته از تربیتی بود که پدرم در آن نقش بسیاری داشت. شهید کاوه بسیار به قرآن دلبسته و علاقمند بود. وی صبح‎های خود را با تلاوت قرآن شروع می‌کرد و حتی قرآن خواندن را قبل از آغاز مدرسه آموخته بود و با صوت خود آن را تلاوت می‌کرد.

خواهر شهید یادآور شد: شهید کاوه سه سال درس طلبگی خوانده بود و بعد از آن به سفارش بزرگان به دبیرستان رفت. در همان دوران انقلاب شد و شهید کاوه در آن حضوری فعال داشت. بعد از انقلاب وی عضو سپاه شد و به عنوان جوان‎ترین فرمانده لشکر سال‌ها فعالیت کرد تا در نهایت به شهادت رسید. درباره این شهید مقام معظم رهبری بارها اظهار نظر‌های جالب و خوبی داشته اند. تأکیدات رهبری جنبه‌های مختلف رفتار شهید کاوه را در برمی‌گیرد زیرا همانگونه که گفتم این شهید بزرگوار در حوزه‌های متعددی الگو بود.

وی با بیان اینکه جامعه قرآنی باید با عمل به فرامین شهدا، پاسدار ارزش‌های آنها باشد، تصریح کرد: بهترین توصیه‌ای که می‌توانم به جامعه قرآنی بکنم این است که همیشه به شهدا و آرمان‌هایشان متعهد و پایبند باشند. این اقدام بهترین راهی است که می‌توان در جهت تحقق اهداف قرآنی قدم برداشت.

خواهر شهید با بیان اینکه برادرش پیش از شهادت بارها مجروح شده بود، گفت: درباره شهید کاوه فیلم سینمایی «‌شور و شیرین» ساخته شده است؛ این کار گوشه‌ای از زندگی شهید کاوه را نشان می‌داد اما فیلم‌های دیگری نیز می‌توان تولید کرد که در آن زندگی شهید کاوه تصویر شود. البته باید بگویم که هیچ فیلم و سریالی به صورت کامل ایثار شهدا را به تصویر نمی کشد. درباره علائق شهید هم باید بگویم که وی به شدت به ورزش فوتبال علاقه داشت و از هر فرصتی برای این ورزش بهره می‌برد. در انتها نیز باید تأکید کنیم که شهید به شدت به ظاهر و آراستگی خود اهمیت می‌داد و به همین دلیل لشکرش نیز چنین ویژگی‌ را دارا بود.

انتهای پیام

captcha