صمیمیت با امت اسلامی؛ رمز تعالی حکومت نبوی
کد خبر: 3766196
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶

صمیمیت با امت اسلامی؛ رمز تعالی حکومت نبوی

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: باهم مهربان بودن و وجود همدلی و صمیمیت بین امت اسلامی با وجود اختلاف نظرها و سلیقه‌ها از ویژگی‌های ممتاز و رمز پیشرفت و تعالی حکومت نبوی بود.

 به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ۳۰ آبان ۹۷ در آئین گرامیداشت ولادت حضرت محمد(ص) در جمع کارکنان این اداره‌کل که در سالن اجتماعات شهید آوینی برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن میلاد پیامبر اسلام (ص) ابتکار حضرت امام(ره) در نامگذاری هفته وحدت را فرصت مناسبی برای تحکیم وحدت در جوامع اسلامی توصیف کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در این مراسم با اشاره به آخرین آیه سوره فتح به تشریح ویژگی‌ها، صفات و سبک و سیره پیامبر اسلام‌(ص) و خاندان پاک و مطهر آن حضرت که الگویی کامل برای بشریت در راه دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی است، پرداخت.

وی گفت: طبق روایات اسلامی دو روایت از در رابطه با زمان میلاد حضرت رسول(ص) عنوان شده که یکی تاریخ ۱۲ ربیع‌الاول و به نقل از اهل سنت بوده و دیگری که بنابر نظر، رأی و تأیید علمای شیعه است، ۱۷ ربیع‌الاول، به‌عنوان زمان میلاد پیامبر اسلام مطرح شده است.

حجت‌الاسلام سروستانی در ادامه سخنان خود با اشاره به درایت و تیزهوشی معمار کبیر انقلاب اسلامی اظهار کرد: حضرت امام(ره) با درک بالای خویش این دو فاصله زمانی را که می‌توانست به‌عنوان عاملی برای سوء استفاده دشمنان اسلام و ایجاد تفرقه قرار گیرد، هفته وحدت نامگذاری، و آن را به فرصت مناسبی برای وحدت جوامع اسلامی تبدیل کرد.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تبیین فضائل و ویژگی‌های اخلاقی و سیاسی نبی مکرم اسلام(ص) ادامه داد: هم پیامبر اسلام(ص) و هم کسانی که در تبعیت و همراه او هستند، همواره از دو ویژگی متمایز و برجسته برخوردار هستند.

وی استقامت و اقتدار در برابر دشمنان را اولین ویژگی پیامبر اسلام(ص) و مؤمنین برشمرد و افزود: اولین ویژگی این است که در برخورد با دشمنان، سرسخت و مقتدر هستند و بدون ترس و واهمه در برابر او قرار می‌گیرند.

صمیمیت با امت اسلامی؛ رمز پیشرفت و تعالی حکومت نبوی

حجت‌الاسلام سروستانی در پایان، خلق نیکو، گذشت و مهربانی در برابر مسلمین را ویژگی دیگر رسول اکرم(ص) نامید و اضافه کرد: دومین ویژگی باهم مهربان بودن و وجود همدلی و صمیمیت بین امت اسلامی است که با وجود اختلاف نظرها و سلیقه‌ها باید با هم مهربان بود و این ویژگی‌های ممتاز، رمز پیشرفت و تعالی حکومت نبوی بود.

سیده فردوس رضوی

انتهای پیام

captcha