جامعه به جریان‌سازی‌های فرهنگی برای تولید فضیلت‌های اخلاقی نیاز دارد
کد خبر: 3766212
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶
سرپرست معاونت امور زائران استانداری خراسان رضوی:

جامعه به جریان‌سازی‌های فرهنگی برای تولید فضیلت‌های اخلاقی نیاز دارد

گروه فرهنگی - سرپرست معاونت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه چه خوب است که این حال خوش خواندن را با برگزاری جشنواره رضوی بتوان تجربه کرد، اظهار کرد: جامعه ما سخت به جریان‌سازی‌های فرهنگی برای تولید فضیلت‌های اخلاقی نیاز دارد و کتاب و خواندن آن، دهه پایانی صفر، جشنواره رضوی می‌تواند به این جریان‌سازی کمک کند.

جامعه به جریان سازی‌های فرهنگی برای تولید فضیلت‌های اخلاقی نیاز دارد

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی سید جواد حسینی امروز در مراسم تجلیل از کتابداران نمونه استان که در مجتمع آفتاب ولایت برگزار شده بود، با بیان اینکه جامعه آرمانی جامعه ای است که به سمت شهر و روستای دوست دار کتاب برود، اظهار کرد: در شهر دوست دار کتاب، باید زنجیره کتاب که از پدید آورنده کتاب شروع و به ناشر، کتابخوان، کتابدار، کتاب فروشی و... ختم می شود، تکمیل شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز کتاب با رقیب جدی همچون فضای مجازی رو به رو است، ادامه داد: امروز شبکه‌های مجازی کتاب و کتابخوانی را به حاشیه می‌برد. باید اقدامات لازم برای این مساله را انجام داده و پیگیر این مساله نیز باشیم.

حسینی با بیان اینکه دو رسانه سرد و گرم داریم، گفت: رسانه‌های گرم که شامل فیلم، شبکه‌های مجازی، سینما و... می‌شود و از آن جهت که تمام حواس انسان را به خود منعطف می‌کند، رسانه گرم نامیده می‌شوند. مخاطب در برابر رسانه گرم منفعل است.

سرپرست معاونت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: اما کتاب جزو رسانه های سرد است و پیامی را در قالب نوشتار و بدون تحرک ارائه می‌دهد؛ لذا فردی که می‌خواهد با این رسانه سرد ارتباط برقرار کند، باید گرما داشته باشد و باید ذهن و وجود خود را فعال کند تا پیام نویسنده را از میان هزاران کلمه دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه خلاقیت و فعالیت این رسانه سرد بسیار زیاد است، اظهار کرد: هیچ رسانه دیگری نتوانسته تا به امروز جای کتاب را بگیرد.

حسینی با بیان اینکه با برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی جای امیدواری بسیاری برای رشد سرانه مطالعه وجود دارد، تصریح کرد: خیلی خوشحالیم که در این جشنواره 800 هزار نفر کودک، نوجوان و بزرگسال شرکت کردند و این جشنواره مزین به نام مبارک امام رضا(ع) شده است.

سرپرست معاونت امور زائران استانداری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه بهترین رسانه‌ای که می‌تواند فرهنگ رضوی را ترویج کند، کتاب است، ادامه داد: در قالب کتاب می‌توان حال خوش داشت. امروز جامعه ما از بی اخلاقی، بی عملی، نداشتن اتحاد و وفاق ملی، آسیب‌های اجتماعی و... رنج می‌برد.

وی با اشاره به اینکه می‌توان این آسیب‌ها را با ترویج کتاب از بین برد، گفت: کتاب یار مهربانی است که پندمان می‌دهد؛ زیست چندگانه را برای انسان فراهم می‌آورد به طوری که گاهی میراث 50 ساله یک نویسنده در قالب کتاب برای ما به ارزانی داده می‌شود.

حسینی با بیان اینکه چه خوب است که این حال خوش، خواندن را با برگزاری جشنواره رضوی بتوان تجربه کرد، اظهار کرد: جامعه ما سخت به جریان سازی‌های فرهنگی برای تولید فضیلت‌های اخلاقی نیاز دارد و کتاب و خواندن آن، دهه پایانی صفر، جشنواره رضوی می‌تواند به این جریان سازی کمک کند.

انتهای پیام

captcha