راه‌اندازی 6 مرکز فرهنگی و قرآنی در قائمشهر
کد خبر: 3766256
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

راه‌اندازی 6 مرکز فرهنگی و قرآنی در قائمشهر

گروه اجتماعی-  رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قائم شهر از راه‌اندازی شش مرکز فرهنگی و قرآنی در سال ۹۷ در این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی 6 مرکز فرهنگی و قرآنی در قائمشهر
عبدالله ولی‌نژاد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قائم شهر در گفت‌وگو با ایکنا گفت: ما در سطح قائم شهر ۸۲۸  فقره موقوفه داریم که ۱۹۰ موقوفه منفعتی و ۶۳۸ انتفاعی  هستند و این موقوفات شامل؛ مساجد، حسینیه، فاطمیه، زینبیه، تکیه، آرامستان، دارالقرآن و... می‌شود.

وی افزود: شهرستان قائمشهر با داشتن ۲۸۶ مسجد، ۱۶۰حسینیه از ۱۰ هزار و ۱۴۸ فقره وقف متصرفی و ۱۰ هزار و ۲۳۹ فقره وقف غیر متصرفی ۱۰۵ بقعه برخوردار است.

رئیس اداره اوقاف قائم شهر تصریح کرد: در طول سال ویژه برنامه‌های فرهنگی همچون؛  آرامش بهاری در ایام عید، نشاط معنوی در تابستان، بصیرت عاشورایی در ماه محرم، ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان، برگزاری نماز جماعت که در ۷ بقعه در طول سال، طرح جشن ولایت علوی در دهه ولایت در بقاع متبرکه به اجرا در‌می‌آید از برنامه های فرهنگی اوقاف قائمشهر است که برای اجرای آن از روحانیون بومی، اعزامی از قم و مربیان بهره‌گیری می‌شود.

ولی نژاد اظهار کرد: راه‌اندازی شش مرکز فرهنگی و قرآنی در سال ۹۷، برپایی ۱۲ خیمه معرفت در زمینه فرهنگی،  به‌کارگیری ۱۷ روحانی اعزامی از قم برای خیمه‌های معرفت،  برگزاری دوره‌های آموزشی برای هیئت امنا در مشهد، صدور احکام برای ۱۶۵ نفر هم هیئت امنا از دیگر اقدامات فرهنگی اوقاف و امور خیریه قائمشهر در سال جاری بود.

وی با بیان اینکه تعداد ۳۱۰ قرآن‌آموز  در ۱۳ موسسه قرآنی  در حال آموزش حفظ قرآن هستند، گفت:  در مسابقات قرآنی شهرستانی  ۱۷ نفر حائز رتبه شهرستانی،  ۴ نفر از آن‌ها حائز رتبه استانی و یک نفر به نام وحید دهنوی هم موفق به کسب رتبه سوم کشوری در رشته حفظ ۱۰ جزء شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه قائم شهر اظهار کرد:  در شهرستان قائمشهر پنج مورد وقف جدید داشتیم که با نیت‌های مختلف همچون؛ احداث حسینیه، درمانگاه، هزینه‌های نیازمندان و کمک جهیزیه بوده است.

تجهیز مدرسه مرحوم علی نقی کنی از محل موقوفه

وی افزود: در موضوع اجرای نیت واقف در شهرستان قائم شهر، موقوفه شاخص شهرستان موقوفه مرحوم علی کنی است که از محل این موقوفه تجهیز مدرسه مرحوم علی نقی کنی در سال ۹۷ با تهیه ۳۱۴ قلم کالا به ارزش ۲۳۵ میلیون تومان  انجام شد.

این مسئول ادامه داد: از موقوفه مرحوم علی کنی در سال جاری نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان جهت پرداخت هزینه  587 بیماران نیازمند معرفی شده از کمیته امداد، بهزیستی و بیمارستان رازی پرداخت شد.

ولی‌نژاد گفت: در طول سال جاری 30 میلیون تومان برای عزاداری سیدالشهدا، 7 میلیون تومان برای کمک به سادات فقیر، 13 میلیون تومان برای کمک به فقرا و مساکین،  5 میلیون و 800 هزار تومان برای اعزام زوار به مشهد، 3 میلیون و 100 هزار تومان برای تعمیر مسجد و 2 میلیون 700 هزار تومان برای تعمیر حوزه علمیه، و برای  توسعه و سرمایه گذاری موقوفات ۷۷ میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

انتهای پیام

captcha