سادات ترویج دهنده وحدت و همبستگی در جامعه باشند
کد خبر: 3766306
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

سادات ترویج دهنده وحدت و همبستگی در جامعه باشند

گروه فرهنگی- معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه کردستان سادات را از ذریه پیامبر دانست و گفت: سادات نبوی می‌توانند اخلاق خوب و سنت پیامبر را در جامعه ترویج و وحدت و همبستگی را بین مردم گسترش دهند.

سادات ترویج دهنده وحدت و همبستگی در جامعه باشند

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد سادات، معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه کردستان چهارشنبه شب، 30 آبان ماه در دهمین همایش منادیان وحدت با محوریت «سادات نبوی» در روستای باینچوب برگزارشد، سادات را از ذریه پیامبر دانست و اظهار کرد: این افراد می‌توانند اخلاق خوب و سنت پیامبر را در جامعه ترویج و وحدت و همبستگی را بین مردم گسترش دهند.
وی با اشاره به اینکه علم جامعه‌شناسی براین باور متفق هستند که سعادت انسان در گرو سه مؤلفه است، افزود: داشتن رهبر خوب، مردم خوب و برنامه مناسب برای اداره جامعه موجب می‌شود که جامعه به سمت سعادت پیش برود که ما مسلمانان در سایه وجود پیامبر(ص) و قران کریم که برنامه اصلی زندگی ماست، این سه مؤلفه را داریم.
معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه کردستان با اشاره به اینکه نقش رهبری از نقش‌های کلیدی جوامع محسوب می‌شود، عنوان کرد: و نقش ایشان در هدایت جامعه به سعادت و رستگاری بی‌بدیل است.
وی ادامه داد: در جوامع مختلف همواره سه دسته در طول تاریخ ادعای رهبری داشته‌اند دسته‌ای با حرف های خوب و بدون داشتن اراده، دسته‌ای بدون حرف زدن مناسب و نداشتن اراده و دسته‌ای که از سوی خدا برای رهبری جوامع بشری برگزیده شدند.
حجت‌الاسلام سادات اعلام کرد: ۱۲۴ هزار پیامبر که گل سرسبد آنها ختم رسول، عصاره خلقت و مخلوقات حضرت محمد(ص) بود برگزیده شدند تا مردم را هدایت کنند.
راه پیامبر(ص) جامعه را از بحران های اخلاقی و اقتصادی نجات می‌دهد
وی بیان کرد: اگر بخواهیم جامعه از بحران‌های اخلاقی، اقتصادی، پلشتی‌ها و مفاسد دور شود باید کار پیامبر اکرم را ادامه داد و راه و روش ایشان را در پیش گرفت.
معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه کردستان افزود: پیامبر اکرم انقلاب اعتقادی، انقلاب آموزشی و سپس انقلاب اخلاقی را در پیش گرفتند و مردم بخاطر اخلاق ایشان دور وی جمع می‌شدند و تابع او بودند.
وی با بیان اینکه سبقت در سلام کردن، اقامه نماز، دوست داشتن همسر و خانواده و محبت به آنها از ویژگی‌های پیامبر بود، عنوان کرد: پیامبر مکرم اسلام با اخلاق خوب خود جامعه را ساخت و اگر بخواهیم از مشکلات و گرفتاری‌ها نجات پیدا کنیم باید کارگردانی پیامبر خدا و اولیای دین را بپذیریم.
وی در پایان یادآور شد: ۵۲۹ سال از ورود سید احمد باینچوب به این روستا می‌گذرد که حضور ایشان مایه خیر و برکت برای مردم منطقه بوده و همواره مورد تکریم مردم بوده‌اند.
انتهای پیام

captcha