مداومت بر دعای غریق؛ راه رهایی از شبهات
کد خبر: 3766327
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

مداومت بر دعای غریق؛ راه رهایی از شبهات

گروه فرهنگی ـ نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ترک محرمات توسط طلاب حوزه علمیه، اظهارکرد: مداومت بر دعای غریق راه رهایی از شبهات است.

مداومت بر دعای غریق؛ راه رهایی از شبهات

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله هاشم نیازی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز پنج‌شنبه، یکم آذر در مراسم عمامه‌گذاری رهپویان فقاهت و تزکیه طلاب حوزه علمیه لرستان که در بیت نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهارکرد: بهترین روز یک طلبه روز عمامه‌گذاری است.

وی طلبه‌ها را مورد عنایت ویژه امام زمان(عج) دانست و افزود: برخی علما در رویاهای صادق از امام زمان(عج) سؤال می‌کنند شما به چه کسی قسم بدهیم و حضرت می‌فرماید ما را به روحانیون و سربازان امام زمان(عج) قسم بدهید.

آیت‌الله نیازی با ذکر این مطلب که در شرایط کنونی تهذیب نفس کار آسانی نیست، تصریح کرد: اکنون عصر شبهات است و عصری که امام صادق(ع) آن را پیش‌بینی کرده است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با ذکر این مطلب که کسانی از شبهات نجات پیدا نمی‌کند مگر اینکه کسی دعای غریق را بخوانند، تصریح کرد: یکی از دعاهای طلاب بعد از نماز دعای غریق باشد.

وی با اشاره به این‌که طلبه باید عقاید محکم و مستحکم داشته باشد تا القای شبهه در او تاثیر نکند، اضافه کرد: طلبه باید دارای توحید محکم، نبوت محکم  و یک کلام درست باشد.

شرط طلبگی علم‌ کلام قوی است

آیت‌الله نیازی شرط طلبگی را علم‌ کلام قوی دانست و گفت: اگر کسی خود را به اهل‌بیت بسپارد در مقابل هیچ شبهه‌ای لرزیده نمی‌شود.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با ذکر این مطلب که هیچ پست و مقامی بالاتر از طلبگی نیست چراکه امام راحل فرمود من یک روز طلبگی را بر این شرایط خودم ترجیح می‌دهم، اضافه کرد: اولین شرط طلبگی این است که ما مسئله را خوب بدانیم طلبه باید به رساله‌های مراجع مسلط باشد.

انتهای پیام

 

captcha