سمن‌ها؛ سفیران فرهنگی محیط زیست
کد خبر: 3766334
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳

سمن‌ها؛ سفیران فرهنگی محیط زیست

گروه اجتماعی ـ مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ترویج و توسعه فرهنگ زیست محیطی را دغدغه اصلی محیط زیست دانست و گفت: فعالان محیط زیست می‌توانند در ارتقا سطح فرهنگ در جامعه برای حفاظت از محیط زیست تاثیر بسزایی داشته باشند.

سمن‌ها؛ سفیران فرهنگی  محیط زیست

به گزارش ایکنا از لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، عصر چهارشنبه، ۳۰ آبان در نشست با انجمن‌های زیست محیطی خرم‌آباد که بدون حضور پدر بلوط کشور برگزار شد به نقش سازنده انجمن‌های زیست محیطی در توسعه و پیشبرد اهداف محیط زیست اشاره و  اظهارکرد: 99درصد تشکلکهای زیست محیطی لرستان بدون حاشیه و با علاقه خود در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی با ذکر این مطلب که تمام مسائل زیست محیطی کره زمین با یکدیگر در ارتباط است، افزود: محیط زیست یک هدف نهایی برای مجموعه بوده و مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و تمام مسایل محیط زیستی به هم مربوط می‌شود.

فتحی بیرانوند محیط زیست لرستان را از اکوسیستم‌های کم‌نظیر در کشور دانست و ادامه داد: محیط زیست لرستان با چالش.هایی روبرو است که نیاز است جدای از مسایل حاشیه‌ای برای برطرف کردن مشکلات و چالش ها همکاری و تعامل داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان این‌که محیط زیست یک هدف است، اضافه کرد: اداره حفاظت محیط زیست و دستگاه‌های دولتی استان به‌دنبال آن هدف مشترک، قدم بر خواهیم داشت.

وی با اشاره به این‌که ما پذیرای انتقادات یازنده هستیم، ادامه داد: اما انتظار نداریم این انتقادات شخصی شود و در فضای دوستانه باید مشکلات را حل کنیم، لرستان در حوزه محیط زیست بسیار پیشرو است و وظیفه داریم از اکوسیستم لرستان حفاظت کنیم.

فتحی بیرانوند با اشاره به این‌که در دنیا فعالان محیط زیست خودشان مشکلات را برطرف می‌کنند و دولت تنها نظارت می‌کند، تصریح کرد: هفت پاسگاه نگهبانی حفاظت محیط زیست ایجاد کرده‌ایم و امسال چهار پاسگاه دیگر ساخته خواهد شد.

 انتهای پیام

 

captcha