«تئاتر خیابانی»؛ هنری برخاسته از بطن زندگی مردم
کد خبر: 3766337
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴

«تئاتر خیابانی»؛ هنری برخاسته از بطن زندگی مردم

گروه اجتماعی- رییس سازمان فرهنگی، ورزشی و شهرداری یزد گفت: تئاتر خیابانی گونه‌ای از زبان هنر است که از بطن زندگی روزمره مردم و با انگیزه‌های برخاسته از شرایط زندگی جامعه جان می‌گیرد.

«تئاتر خیابانی» هنری برخاسته از بطن زندگی مردم

به گزارش ایکنا از یزد، عباس ملازینلی، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد که خود از پیشکسوتان هنر نمایش یزد به شمار می رود، به مناسبت برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی در یادداشتی آورده است: تئاتر خیابانی گونه ای از زبان هنر است که از بطن زندگی روزمره مردم و با انگیزه های برخاسته از شرایط زندگی جامعه جان می گیرد، این ابزار بطور ظرافتمندانه ای هویت، دغدغه و دل مشغولی ها را ابراز می نماید تا در نهایت خودآگاهی را افزوده و معرفتی ژرف حاصل شود.
بی تردید زبان غنای هنر نمایش با محوریت خانواده، آسیب های اجتماعی دامن گیر جامعه، اعتیاد و... که مخاطبانش شهروندان همین جامعه می باشد، بانگ جرسی است برای بیداران خفته و تلنگری برای خانواده ها تا کهنه زدگی ها و برخی آداب فرهنگسازی های منسوخ شده پیشین رخت ببندند ازاین دیار.
آنچه که امروز جوشش فرهنگ و اجتماع را در شهر جهانی یزد به رخ کشیده است جانمایه تلاش هنرمندانی از عرصه نمایش کشور و همت مسئولانی است که گذرها، بادگیرها، ساباط ها، تیمچه ها و میادین شهر را با تکاپوی هنر خود تسخیر کرده اند.
دومین جشنواره ملی تئاتر چتر زندگی، برگی دیگر از صفحه روشن هنر را ورق می زند تا همگی نظاره گر خیال نقشین متفکر عاشقانی هنرمند با پیام صلح، آرامش، مهربانی و رشد در جامعه باشیم.
به یقین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد این باور را داشته که سلامت خانواده موجب سلامت هرچه بیشتر جامعه خواهد شد و برگزاری این جشنواره که موهبت و پیشکشی است برای شهر یزد، بالندگی جامعه را در پی خواهد داشت.
یادآور می شود دومین جشنواره دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی «چتر زندگی» بعد از ظهر یکم آذرماه آغاز و شامگاه یک شنبه چهارم آذرماه جاری در شهر جهانی یزد، به پایان می رسد.

انتهای پیام

captcha