بسیج در تقابل مكتب اسلام و استكبار، پیشرو است/ اجرای 400 عنوان برنامه در دانشگاه‌های فارس
کد خبر: 3766375
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
قزلسفلی:

بسیج در تقابل مكتب اسلام و استكبار، پیشرو است/ اجرای 400 عنوان برنامه در دانشگاه‌های فارس

گروه اجتماعی ـ فرمانده بسیج دانشجویی فارس با بیان اینكه گفت: بسیج نماینده گفتمان انقلابی در همه عرصه‌های علم، فرهنگ، خدمت‌رسانی و حتی بین‌الملل است، گفت: امروز بسیج در تقابل مكتب اسلام و استكبار پیش‌رو است.

به گزارش ایكنا از فارس، اسماعیل قزلسفلی، فرمانده بسیج دانشجویی فارس امروز، اول آذرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج گفت: تأسیس بسیج در مرحله نظام‌سازی انقلاب اسلامی با یك پشتوانه مردمی دینی یكی از پربركت‌ترین رخدادهای بشری بعد از انقلاب بود.
فرمانده بسیج دانشجویی فارس افزود: بسیج در ایجاد وحدت، نوع‌ دوستی، از خودگذشتگی، فرهنگ جمعی، دفاع از تمامیت ارضی كشور و غیره حرف نویی برای جهانیان داشت.
قزلسفلی اظهار كرد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی این شجره طیبه یادگار امام راحل به مرحله‌ای از رشد رسیده كه نه تنها در ایران بلكه در سایر كشورها در مقابل استكبار جهانی دست برتر دارد.
وی با بیان اینكه هفته بسیج هفته گرامیداشت چنین تفكری است كه زمینه‌ساز و تثبیت‌كننده انقلاب اسلامی، گفت: بسیج نماینده گفتمان انقلابی در همه عرصه‌های علم، فرهنگ، خدمت‌رسانی و حتی بین‌الملل است.
وی تأكید كرد: بسیج واژه مقدسی است كه در زیر پرچم آن رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس جانفشانی كردند و امروز بسیج در تقابل مكتب اسلام و استكبار پیش‌رو است.

تشكیل بسیج دانشجویی آغازی بر یك پایان بود
وی یادآور شد: در پایان جنگ تحمیلی و ماه‌های بعد از پذیرش قطعنامه كه برخی می‌گفتند چون جنگ تمام شده است پس بسیج منحل شود، امام(ره) در 2 آذرماه سال 67 فرمان تشكیل بسیج دانشجویی را دادند كه این فرمان آغازی بود بر یك پایان.
قزلسفلی با بیان اینكه جنگ تمام نشده بود بلكه صحنه نبرد تغییر كرده بود و از جنگ سخت به جنگ نرم تغییر یافته بود، گفت: وقتی فرمان امام(ره) را بازخوانی می‌كنیم می‌بینیم كه با چه نگاه راهبردی این دستور را صادر كردند.

بسیج دانشجویی داعیه‌دار انقلاب و اصول نه شرقی و نه غربی در دانشگاه‌هاست
فرمانده بسیج دانشجویی فارس با تصریح اینكه امروز دانشگاه و حوزه یكی از میدان‌های مهم نبرد در عرصه جنگ نرم هستند، گفت: بسیج دانشجویی داعیه‌دار انقلاب و اصول نه شرقی و نه غربی در دانشگاه‌هاست.
وی با بیان اینكه 30 سال از آن فرمان گذاشته است و امسال جشن 30 سالگی بسیج دانشجویی را برگزار می‌كنیم، افزود:‌ بسیج دانشجویی با رویكردهای علمی، فرهنگی، جهادی، سیاسی، آموزشی و ورزشی بستر فعالیت همه سلیقه‌های فكری در دانشگاه‌ها را فراهم كرده است.
قزلسفلی با تصریح اینكه امسال یك شعار محوری برای هفته بسیج در فارس انتخاب كرده و ذیل آن برنامه‌های محوری را در سطح دانشگاه‌های استان اجرا خواهیم كرد، گفت: «بسیج دانشجویی محور علم، تبیین، وحدت و خدمت‌رسانی» شعاری است كه هفته بسیج بسیج امسال انتخاب كرده‌ایم.

پیشران موتور پیشرفت انقلاب در حوزه‌های مختلف باشیم
فرمانده بسیج دانشجویی فارس با اشاره به اینكه در بحث «علم»، مطالبه‌گری علمی تخصصی با رویكرد مسئله محوری مدنظر ماست، گفت: امروز دیگر جنبش دانشجویی اعتراضی صرف دارد كم كم كاركردش كم‌رنگ می‌شود و باید در كنار رویكرد مطالبه‌گر و ترمیم‌گر، پیشران موتور پیشرفت انقلاب در حوزه‌های مختلف باشیم، اگر می‌خواهیم به تمدن اسلامی دست یابیم.
وی با یادآوری اینكه در این حوزه كارهای خوبی آغاز شده است، افزود: پرداختن به نسبت رشته‌های دانشگاهی با انقلاب اسلامی یكی از این اقدامات است؛ 1200 رشته در دانشگاه‌های فارس وجود دارد و از سوی دیگر ما شبكه‌ای از مسائل را در 4 محور كشاورزی، صنعت، سلامت و گردشگری تعریف كردیم و ذیل این‌‌ها دانشگاه‌هایی كه می‌توانند نقش‌آفرین باشند را مشخص كرده و پرسمان پیشرفت را برای هر رشته و دانشگاه با حضور مسئولان آن حوزه برگزار می‌كنیم.
قزلسفلی ادامه داد: به عنوان مثال برای مطالبه‌گری مباحث كشاورزی، ما گفتمان پرسمان پیشرفت را با حضور مدیركل جهاد كشاورزی در میان دانشجویان رشته كشاورزی برگزار می‌كنیم نه دانشجویان رشته صنعت؛ البته شاید هنوز مسئولان شهری ما به این درجه از اعتماد نرسیده‌اند كه در میان دانشجو اصحاب رسانه هم باشند تا ما بتوانیم در نشست‌های خود از كارگروه‌های تخصصی رسانه هم استفاده كنیم.

هنوز به شفافیت و پاسخگویی خیلی ایمان نداریم
فرمانده بسیج دانشجویی فارس اضافه كرد: علت این مسئله آن است كه ما هنوز به شفافیت و پاسخگویی خیلی ایمان نداریم در حالی كه پرسشگری حق است. و اصحاب رسانه باید به نمایندگی از مردم باید سئوال كنند و مسئولان هم باید پاسخ دهند.

اجرای «زكات دانایی» در مناطق محروم فارس
وی در ادامه گفت: در ذیل محور «علم»، با رویكرد نگاه به مناطق محروم، طرح «زكات دانایی» را با حضور نخبگان دانشگاهی در مقاطع مختلف اجرا كردیم كه در این طرح نخبگان با كمك مجموعه‌هایی مثل كمیته امداد و بهزیستی به مناطق محروم اعزام شده و به مشاوره تحصیلی و توانمندسازی تحصیلی در مقاطع و رشته‌های مختلف می‌پردازند.
قزلسفلی، برپایی نمایشگاه‌های تبیین دستاوردها و ظرفیت‌های 40 ساله انقلاب اسلامی را با نام «ایران 20» در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) از دیگر فعالیت‌های این حوزه عنوان كرد و گفت:‌ در محور «تبیین»، بسته آمریكاشناسی و ایران‌شناسی آماده كرده‌ایم.
فرمانده بسیج دانشجویی فارس افزود: چرا نباید به واقعیت‌های آمریكا بپردازیم و در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی آن را بشناسیم؛ امروز آمریكا خودش قبول كرده كه 4 سال در حوزه اقتصاد از چین عقب افتاده است و این‌ها مسائلی است كه جوانان ما باید بدانند.
وی گفت: بیش از 44 سال است كه انواع بدعهد‌ی‌های آمریكا را شاهد بودیم لذا تلاش كردیم تا به صورت علمی به این مسائل بپردازیم و در كنار این‌ها به تبیین ظرفیت‌های ایران هم پرداخته شود كه این كار از 13 آبان آغاز شده و در هفته بسیج ادامه دارد و مراحل بعدی آن در 16 آذر، 9 دی، دهه فجر و غیره برگزار خواهد شد.
قزلسفلی اضافه كرد: از همه ظرفیت‌ها در این حوزه استفاده می‌شود و در كنار كرسی‌های آزاداندیشی، نشست‌های روشنگری، تریبون‌های آزاد دانشجویی اجرا خواهد شد به طوری كه 25 برنامه در این حوزه دنبال می‌شود.

تحلیل‌گران جوان انقلابی در 70 تریبون نماز جمعه فارس
وی، ‌برنامه محوری حوزه «تبیین» را حضور و سخنرانی شبكه تحلیلگران جوان انقلابی در مدارس، نمازهای جمعه و مساجد اعلام كرد و گفت: در روز 9 آذرماه، این افراد در 70 تریبون نماز جمعه استان سخنرانی خواهند كرد.
فرمانده بسیج دانشجویی فارس همچنین با اشاره به بعد «وحدت» شعار امسال هفته بسیج این ناحیه گفت: توجه به بعد وحدت‌آفرینی هفته بسیج را در دستور كار قرار دادیم و در این راستا 2 برنامه اجرا خواهیم كرد؛ یكی برگزاری جشن‌های مشترك وحدت و دیگری دیدار با علمای اهل سنت در مناطق سنی‌نشین و دانشگاه‌هایی كه دارای دانشجویان اهل سنت است.
وی گفت: ‌در این هفته وحدت را در دل دانشگاه‌ها برای كسانی كه با آن‌ها تعامل داریم، تعریف می‌كنیم كه یكی از این مجموعه‌ها تشكل‌های دانشجویی است و نشست‌های هم‌اندیشی با آن‌ها برگزار خواهیم كرد كه مقدمه تشكیل كارگروه دانشجویی 40 سالگرد انقلاب اسلامی است.

25 گروه جهادی به مناطق محروم اعزام می‌شوند
قزلسفلی با اشاره به حوزه «خدمت‌رسانی» شعار امسال هفته بسیج گفت: در این حوزه حركت‌های جهادی را داریم كه 25 گروه جهادی با هدف كاهش آسیب‌های اجتماعی به 25 منطقه محروم فارس اعزام خواهند شد كه 15 منطقه متعلق به شیراز است.
فرمانده بسیج دانشجویی فارس یادآور شد كه این گروه‌های جهادی در عرصه‌های آموزشی، فرهنگی، عمرانی، كارآفرینی، بهداشتی و درمانی به ارائه خدمت می‌پردازند.

فرزندان روح‌الله در 50 نقطه فارس گردهم می‌آیند
وی در ادامه سخنان خود گفت: بسیج دانشجویی یك برنامه محوری با نام گردهمایی فرزندان روح‌الله دارد كه در 50 نقطه استان فارس این گردهمایی اجرا خواهد شد و در آن عمده بحث بر این است كه ما به خودمان و كاركردهای خودمان بپردازیم.
قزلسفلی با یادآوری اینكه تنها انقلابی كه در میان انقلاب‌هایی كه در دنیا رخ داده است، به دهه چهارم و پنجم رسیده است، انقلاب اسلامی ایران است، گفت: مقدمات شكل‌گیری تمدن نوین اسلامی در حال شكل‌گیری است و باید خودمان را برای نقش‌آفرینی در دهه پنجم انقلاب اسلامی آماده كنیم.

اجرای 400 عنوان برنامه هفته بسیج در دانشگاه‌های فارس
فرمانده بسیج دانشجویی فارس از اجرای 400 عنوان برنامه به‌همت این ناحیه در این هفته در دانشگاه‌های استان خبر داد و برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات قرآن در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل و حفظ در روز 8 آذرماه، برپایی 5 اردوی رزمی فرهنگی، اجرای 21 مسابقه ورزشی، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی، كتاب و عكس و پوستر، یادواره شهدای دانشگاهی، دیدار با خانواده شهدای دانشجو، اعزام مشاوران به خوابگاه‌های دانشجویی، كارگاه‌های آموزشی، اكران فیلم‌های مستند ارزشی، میزگرد رسانه‌ای دانشجویی و غیره را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.
انتهای پیام

captcha