پیامبر(ص)؛ منشأ وحدت امت اسلامی
کد خبر: 3766462
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰

پیامبر(ص)؛ منشأ وحدت امت اسلامی

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه ماکو، پیامبر مکرم اسلام را منشأ وحدت امت اسلامی یاد کرد و گفت: هفته وحدت زمان بسیار مغتنمی است که ارکان اصلی دین اسلام همچون قبله، قرآن، اهل بیت و عصمت طهارت تقویت یابد.

پیامبر مکرم اسلام؛ منشا وحدت اسلامی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد هاشمی، امام جمعه ماکو ظهر امروز، 2 آذرماه در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه، پیامبر مکرم اسلام را منشا وحدت امت اسلامی یاد کرد و گفت: هفته وحدت، زمان بسیار مغتنمی است که ارکان اصلی دین اسلام همچون قبله، قرآن، اهل بیت و عصمت طهارت تقویت یابد.
وی ریشه سست اختلافات در بین مذاهب را دست‌های شیطانی و مستکبرین زمان ابراز و قرآن‌کریم را سرشار از مثال یاد کرد و افزود: قرآن، کتاب داستان نیست، ولی باید در زمان حال با درس‌گیری از این مثال‌ها، راه درست زیستن را انتخاب کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی با اشاره به اینکه دشمن درطول تاریخ شعار اختلاف، تفرقه بینداز و حکومت‌ کن را سرلوحه نقشه‌های خود قرار داده است، ادامه داد: دشمنان اسلام، میخواهند با نسل‌کشی، اسلام را از روی نقشه جهان حذف کنند.
وی با اشاره به اینکه با ظالم‌ دشمن بودن و با مظلوم همزبان بودن، شعار اسلام است، تصریح کرد: آمریکا، با انجام جنگ نیابتی میخواهد امت اسلامی را بر آرمان‌های اسلام همچون قبله اول مسلمانان مسجد‌الاقصا بی‌تفاوت کند.
خطیب نماز جمعه ماکو، مهمترین مشکل کشور را بحث اقتصادی یاد کرد و گفت: رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی ایران، چندین سال است که شعار سال را حول محور اقتصاد یاد می‌کنند که این مساله اهمیت این بحث در تقویت کشور را می‌رساند.
امام جمعه ماکو گفت: تنها راه برون‌رفت از مشکلات حال حاضر کشور، نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی و ترویج فرهنگ و منش اصیل بسیجی است.
وی بابیان اینکه عده‌ای دلداده غربی به این فکر می‌کنند که کشورهای غربی تنها می‌توانند راه درست را بر ما نشان دهند، خاطرنشان کرد: باید این فکر خبیث را از سربه‌دور کنند و در راستای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه کشور تلاش کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی با اشاره به اینکه تفکر بسیجی تبدیل به فکر بین‌المللی شده است، افزود: این تفکر در یمن به شکل انصارالله شکل یافته است که با دستان خالی در برابر دشمنان تا دندان مسلح مبارزه می‌کنند.
انتهای پیام

captcha