چهره رحمانی اسلام با وحدت حقیقی به جهان نشان داده شود
کد خبر: 3766524
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴

چهره رحمانی اسلام با وحدت حقیقی به جهان نشان داده شود

گروه معارف ـ مدرّس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان گفت: زمانی‌که وحدت حقیقی و عمیق‌ و نه وحدتی که ظاهری و شعاری است، میان امت اسلامی شکل بگیرد، می‌توان چهره رحمانی اسلام را به جهانیان نشان داد.

مولوی عبدالغنی دهانی، مدرّس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران اسوه و الگوی مناسبی برای نمایش وحدت در جهان اسلام است که توانسته در مقابل استکبار جهانی با حفظ اصول و مبانی بایستد و از مظلومین جهان دفاع کند.
مدرّس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان ادامه داد: در طول سالیان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این کشور بزرگترین پناه مظلومان و امید تمام آزادی‌خواهان و مستضعفین دنیا بوده است.
وی بیان کرد: امروزه متأسفانه برخی از مسلمان‌نماها در نقاط مختلف از جمله در یمن، افغانستان و پاکستان با اعمال تروریستی خود سبب مخدوش شدن چهره اسلام و خشونت‌آمیز نشان دادن آن می‌شوند.
دهانی اظهار کرد: جهان اسلام باید تلاش کند اسلام واقعی را به دنیا معرفی کند و از خشونت و خشونت گران اعلام بیزاری کند، چون اسلام دین محبت و عطوفت است و آن چیزی نیست که امروز غرب در صدد معرفی به جهانیان است.
وی افزود: وقتی وحدت حقیقی و عمیق، و نه وحدتی که ظاهری و شعاری است، میان امت اسلامی شکل بگیرد، می‌توان چهره رحمانی اسلام را به جهانیان نشان داد.
مدرس حوزه اهل سنت زاهدان عنوان کرد: وحدت و همبستگی با وجود نعمتی به نام ولایت فقیه بر کشور جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست حاکم است و همه مذاهب و احزاب و تشکل‌ها زیر پرچم ولایت فقیه جمع شده‌اند و توطئه تکفیری‌ها هیچ موقع در ایران عملی نشده است.
وی ادامه داد: دشمنان همیشه در کمین هستند که بتوانند در ایران و برخی خواص رخنه کرده و اختلاف ایجاد کنند لذا می‌طلبد مردم هوشیار بوده و با بصیرت کامل و واقعی دشمن را بشناسند و پشتیبان و حامی و ولایت فقیه باشند.
مولوی دهانی اظهار کرد: وحدت اقوام در سیستان و بلوچستان الگوی خوبی برای تمام دنیا است چرا که قوم بلوچ و سیستانی سال‌های درازی است که در کنار هم و با هم برادرند و رشته‌های فامیلی آن‌ها با هم، این استان را تبدیل به الگوی مناسبی برای تمام دنیا می‌کند.

انتهای پیام

captcha