جبهه قرآنی تشکیل شود/ داشتن باور قرآنی؛ زمینه‌ساز انصاف در امور
کد خبر: 3766528
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
عباس سلیمی:

جبهه قرآنی تشکیل شود/ داشتن باور قرآنی؛ زمینه‌ساز انصاف در امور

گروه فعالیت‌های قرآنی - پیشکسوت قرآنی کشور با بیان اینکه اگر در طول چهار دهه زیبایی‌های قرآن را به مردم جهان معرفی کرده بودیم، امروز شاهد جبهه واحد قرآنی بودیم، افزود: در این باره کوتاهی کردیم و باید به خود بیاییم و بدانیم در برابر شهدا، نسل‌های آینده و پیشگاه قرآن مسئولیم.

زیبایی‌های قرآن را در قالب هنرهای مختلف به مردم جهان معرفی کنیم

عباس سلیمی، قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآنی کشور، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، اظهار کرد: اگر برداشت افراد از جبهه قرآنی جبهه‌بندی نظامی و در قالب تقابل باشد، خوب و پسندیده نیست، زیرا جبهه قرآنی را در مرحله اول جبهه‌ای به وسعت و گستره امت اسلام می‌دانیم.

معرفی زیبایی‌های قرآن ‌در قالب هنر
وی اظهار کرد: معتقدیم حدود 2 میلیارد نفر مسلمان جبهه واحد واقعی قرآنی جهانی هستند که ممکن است در برداشت‌ها سلایق متفاوت باشد، ولی گام فراتر این است که به دلیل جهانی بودن کلام وحی، جبهه قرآنی را به گستره بیش از 7 میلیارد نفر داشته باشیم. اگر قادر باشیم زیبایی‌های قرآن را در قالب هنرهای مختلف به جهان معرفی کنیم بی‌شک بسیاری از مردم به قرآن و آموزه‌های حیات‌بخش گرایش پیدا می‌کنند.
سلیمی ادامه داد: اگر در طول چهار دهه زیبایی‌های قرآن را به مردم جهان معرفی کرده بودیم، امروز شاهد جبهه واحد جهانی قرآنی بودیم. واقعاً در این باره کوتاهی کردیم و باید به خود بیاییم و بدانیم در برابر شهدا، نسل‌های آینده و در پیشگاه قرآن مسئولیم.

لزوم پرهیز از تفکرات غیر‌قرآنی
این قاری بین‌المللی افزود: برای داشتن جبهه واحد جهانی قرآنی باید کار را از واحدهای کوچک دانش‌آموزی، دانشجویی، کسبه و ... آغاز کرد. بسیار لازم است دانش‌آموزان در شعب کوچک واحدهای قرآنی تشکیل دهند، برای مثال اگر کسبه جبهه قرآنی تشکیل دهند و در این حوزه فعالیت کنند، به بهانه نوسانات دلار قیمت مواد‌ غذایی و مایحتاج مصرفی را سرسام‌آور افزایش نمی‌دهند. در غیر این صورت تفکرات غیر‌قرآنی و تبعات آن دامن‌گیر همه می‌شود.

داشتن باور قرآنی؛ زمینه‌ساز انصاف در امور
وی بیان کرد: بنده نگرانم وقتی نرخ‌ها افزایش می‌یابد، بعد از یک مدت به صورت قهری نرخ خدمات ملت هم افزایش پیدا می‌کند. داشتن باور قرآنی ما را به سمت انصاف پیش‌ می‌برد که اگر باور قرآنی داشته باشیم به آیه «وَيْلٌ لِلْمُطَفِّفِينَ» توجه بسیار می‌کنیم و می‌دانیم خدا ناظر اعمال ماست.

تقویت باور قرآنی؛ عامل امید به آینده
سلیمی گفت: همراه بودن در جبهه قرآنی و باور قرآنی باعث می‌شود که همه کاری کنیم تا مردم در امنیت، آسایش و آرامش باشند و برای آینده دغدغه نداشته باشند، باور قرآنی سبب می‌شود تا نیروهای جوان که مقام معظم رهبری برآنان تأکید دارند امید به آینده داشته باشند. همه مسئولان و خیرین در سه مقوله اشتغال، ازدواج و اسکان جوانان مردانه در میدان باشند که اگر باور قرآنی باشد با این سرمایه‌های مادی و معنوی چیزی کم نداریم.
وی از وابسته بودن پول ایران به دلار امریکا ابراز نارضایتی کرد و افزود: نباید پول ما وابسته به دلار آمریکا باشد، که هر وقت رئیس‌جمهور آمریکا درباره تحریم سخنی می‌گوید ما نگران باشیم. اگر باور قرآنی داشتیم و ایمان به آیه «إِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا» دیگر از هیچ فردی و دولتی نگران نیستیم. وقتی آیه‌ای همچون «وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن كُنتُم مُؤمِنينَ، و سست نشوید! و غمگین نگردید! و شما برترید اگر ایمان داشته باشید» داریم، نباید نگران تحریم و تهدید اجانب باشیم.

داشتن باور قرآنی به تشکیل جبهه قرآنی منتج می‌شود
این پیشکسوت قرآنی در پایان گفت: از خدا می‌خواهم طوری ما را بیدار کند که با باور قرآنی در جهت تنبیه و تحریم آمریکا و دیگر اجانب اقدام کنیم. در جایگاه مسلمان وظیفه داریم در سیستم اداری، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، معدن و ... بیشتر تلاش کنیم و ایمان کاری داشته باشیم که داشتن باور قرآنی به تشکیل جبهه قرآنی منتج می‌شود.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بيت مشعل
|
Germany
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۰۹:۵۳
0
0
با سلام
خوب است به جای بازی با الفاظ و تولید اصطلاحات جدید، فکری برای چندگانگی و تشتت ارگانها و نهادهای قرآنی نمود. بالاخره ایشون عضو هیات امنای سازمان دارالقرآن کشور هستند. انصافا ایشان بفرمایند سازمان دارالقرآن در سال های اخیر چه طرح ریشه ای و تمدن ساز در حوزه قرآن کریم نموده اند؟ آیا برگزاری آزمونهای حفظ و دعوا بر سر مالکیت اتحادیه ها و موسسات قرآن شایسته ام القرای اسلامی است؟
بدون شک زنگ خطر افول فعالیتهای ناب و ریشه ای قرآنی سالهای زیادی است که به صدا درآمده است اما گوش شنوایی وجود ندارد. خوب می دانم که انتقاد کار ساده است اما راهکار هم دارم.
اینکه از رهبر معظم انقلاب الگو بگیرند و فعالیت های قرآنی را به جوانان انقلابی پای کار نظام که دنبال مطامع شخصی، حزبی و سازمانی نبوده و سربلندی نظام و ارائه طرح های ناب و تمدن ساز دغدغه واقعی آنهاست، بسپارند.

هیچگونه شکی در اخلاص،تدین و پیشکسوتی این عزیز و امثال آن را ندارم و قصد جسارت به ساحت این استاد خلوق نیست و ارادت ما نسبت به این عزیزان همچنان باقی است اما گفتار درمانی دیگر بس است.

پیشنهاد می کنم شورای عالی قرآن کشور در یک حرکت انقلابی و با برخورداری از یک سری جوان کاردان انقلابی مومن و متدین قرآنی ـ که بحمدالله در سراسر کشور فراوان وجود دارند ـ و در آستانه دهه پنجم انقلاب، تمامی مسئولان قرآنی کشور اعم از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان دارالقرآن، سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج، صدا و سیما به طور اعم ، رادیو قرآن، سیمای قرآن، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان ارتباطات، سازمان اوقاف، وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم، بهداشت، اتحادیه ها و موسسات قرآنی و .. را مورد بازرسی، بررسی و حسابرسی دقیق قرار داده و گزارشی شفاف، مستند و مستدل از عملکرد و میزان انحراف از جاده اصلی و نقشه راه، میزان تاثیرگذاری در سطح ملی و بین المللی و .. را به جامعه قرآنی کشور در باب عملکرد این نهادها ارائه دهد.

اهواز/ بیت مشعل
captcha