غوغای زمین و آسمان در زادروز 1493 سالگی پیامبر مهربانی
کد خبر: 3766685
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
اقرا به نام عشق یا ایها الرسول؛

غوغای زمین و آسمان در زادروز 1493 سالگی پیامبر مهربانی

گروه معارف ــ این روزها غوغایی از زمین و آسمان به واسطه میلاد برترین انسان عالم بر پاست؛ میلاد شخصیتی بزرگ که لزوم تأسیس دانشکده پیغمبرشناسی را در دنیا به ضرورتی اجتناب‌ناپذیر تبدیل کرده تا در ذیل آن به عمق شخصیت والای وجودی و رهنمودهای پیامبر خاتم(ص) دست یابیم.

غوغای زمین و آسمان در زادروز 1493 سالگی پیامبر مهربانی

به گزارش ایکنا از قزوین، این روزها غوغایی از زمین و آسمان به واسطه میلاد برترین انسان عالم بر پاست؛ حضرت محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله به عنوان آخرین پیامبر الهی در سال عام‌الفیل ( سال 570 میلادی ) در 17 ربیع‌الاول دیده به جهان گشود.
پدرش به نام «عبدالله بن عبدالمطلب» و مادرش به نام «آمنه بنت وهب» بود و با تولدش از انوار رخسار و جمال منوّرش، جهان تیره و تاریک، به‌ویژه عربستان را روشن گردانید.
روایت‌شده است که هنگام ولادت فرخنده حضرت محمد(ص)، ايوان کسری شکاف برداشت و چند کنگره آن فرو ریخت و آتش آتشکده بزرگ فارس خاموش شد، درياچه ساوه خشک گرديد، بت‏ های مکه سرنگون شدند، نوری از وجود آن حضرت به‌سوی آسمان بلند شد که شعاع آن فرسنگ ‏ها را روشن کرد و انوشيروان، پادشاه ساسانی ايران و موبدان بزرگ دربار وی، خواب‏ های وحشتناکی ديدند.

ستاره‌ای بدرخشید و ماه مجلس شد
دل رمیده ما را انیس و مونس شد

مورخان شیعه، ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) را در صبح جمعه‌ی هفدهم ربیع‌الاول و اکثر علمای اهل سنت، در روز دوازدهم همان ماه می‌دانند با این حال به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، 12 تا 17 ربیع‌الاول به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شده است.
40 سال بعد از میلاد حضرت محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله، آن حضرت به‌عنوان پیامبر خاتم از جانب خداوند مبعوث شد تا برنامه کامل و جاودانه‌ای برای انسان به ارمغان آورد. روز مبعث پیامبر اکرم(ص) را می‌توان نقطه آغازین اسلام برشمرد که هدف از آن تربیت، تزکیه، تعلیم و آموزش انسان‌ها در ارتباط با آنچه سعادتشان در آن است.
روزی که مهم‌ترین روز در تاریخ بشر است چرا که در این روز شخصیتی از طرف خداوند مأموریت یافت تا عالی‌ترین برنامه الهی را در اختیار بشر بگذارد تا آن‌ها بتوانند راه تکامل خود را به‌خوبی طی کرده و در خیر و سعادت قرار گیرند و همچنین زحمات انبیاء گذشته در جهت هدایت‌گری حفاظت‌شده و برنامه‌های تکامل انسان‌ها در آینده را بیان کند.
در حقیقت مبعث انقلاب بزرگ بر ضد جهل، گمراهی، فساد و تباهی، پیام‌آور عدالت و کرامت انسانی، خروج انسان از ظلمت و حرکت به‌سوی نور، وحی الهی، طلوع تابنده مهر هدایت، تفسیر چگونه زیستن انسان، معنویت و توجه به مبدأ آفرینش، توحید و آزادگی، انفجار نور درخشان الهی در ظلمات جهل و خرافات، نشانه مهرورزی خدا با خاکیان و باران رحمت بی‌حد او بر زمینیان، امید به فردایی روشن، شکست اهریمن و شرک، بهار آفرینش و روز جهانی‌شدن دین اسلام است.
قرآن کریم، بهترین و زیباترین کلامی ست که خداوند حکیم نازل کرده و می‌توان آن را ماندگارترین اثر وحیانی دانست که از ملکوتِ آسمان بر زمین فرود آمده و عظیم‌ترین و کامل‌ترین، دین را برایِ بشریت به ارمغان آورده است در حقیقت قرآن کریم سفره‌ای است که خدای تبارک‌وتعالی به‌وسیله پیغمبر اکرم در بین بشر گسترده است که تمام بشر از آن هر یک به مقدار استعداد خودش استفاده کند.
ما مسلمان‌ها وظیفه‌داریم در هر جا و هر زمان که هستیم، محیط خودمان را از آلودگی، سستی، تبعیض و پلیدی پاک‌کنیم و دنیا را به محیطی امن و پاک تبدیل کنیم تا در پرتو آموزه‌های آسمانی رسول خدا در دنیا و آخرت، دل‌شاد و پیروز باشیم.
امروز تأسیس دانشکده پیغمبر شناسی در دنیا ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است تا در ذیل آن به عمق شخصیت والای وجودی و رهنمودهای پیامبر خاتم دست یابیم.
این روزها که در ایام با سعادت میلاد حضرت رسول مهربانی پیامبر خاتم(ص) و سلاله پاک آن حضرت امام صادق(ص) هستیم مردم مناطق مختلف ایران اسلامی اعم از شیعه و سنی با آذین‌بندی مساجد، منازل، کوچه‌ها و مغازه‌ها با پرچم و چراغ‌های رنگارنگ و برپایی مراسم و پخش نقل و شیرینی، این ایام را جشن می‌گیرند، در این میان ‏مشارکت مسلمانان شیعه و سنی ، جلوه‌های زیبایی از همدلی و ‏همبستگی امت اسلامی را به نمایش می‌گذارد.
باشد تا در سایه‌سار آخرین پیامبر عالم به سعادت و کمال الهی دست یابیم و شاهد ظهور آخرین ذخیره الهی در زمین باشیم.

انتهای پیام

captcha