وجود ۳۰۰ قرآن‌آموز در دارالتحفیظ قائمشهر
کد خبر: 3766693
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴

وجود ۳۰۰ قرآن‌آموز در دارالتحفیظ قائمشهر

گروه فعالیت‌های قرآنی - ‌مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی قائمشهر گفت: حدود ۳۰۰ قرآن‌آموز در دارالتحفیظ به حفظ قرآن کریم مشغول هستند.

وجود 300 قرآن آموز در دارالتحفیظ قائمشهر

حسین ابوالحسنی، مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی قائمشهر در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران با اشاره به وظیفه برگزاری کلاس‌های اموزشی از سوی کانون قرآنی، اظهار کرد: این آموزش‌ها در دو بخش عمومی برای همه علاقه‌مندان و بخش  تخصصی مختص معلمان قرآنی است.

وی افزود: در موسسات قرآنی حدود ۷۰ نفر از قرآن‌آموزان در بخش تخصصی دوره‌های تربیت معلمان را فرا گرفتند و  موفق به کسب گواهی سطح یک دوره تربیت معلم قرآنی شدند.

ابوالحسنی درباره صدور مجوز فعالیت قرآنی در این شهر، تصریح کرد: تاکنون برای 27 موسسه قرآنی، 30 خانه قران روستایی و 30  خانه قرآن شهری مجوز صادر شد.

وی ادامه داد:  در مجموع حدود  87 مرکز قرآنی زیر نطر اداره تبلیغات اسلامی قائمشهر مشغول فعالیت‌های آموزشی و تبلیغی و ترویج قرآنی هستند و قریب به ۳۰۰ مربی به صورت حق التدریس در سطح این شهرستان در زمینه‌های مختلف همچون؛ حفظ، قرائت، مفاهیم، تفسیر در موسسات و خانه‌های قرآنی فعالیت می‌کنند.
مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی قائمشهر بیان کرد:  بخش دیگر فعالیت‌های قرآنی  تبلیغ و ترویج قرآن می باشد  که شامل دو بخش عمومی و تخصصی  است بخش عمومی تبلیغ و ترویج شامل برگزاری محافل انس با قرآن، نظارت بر جلسات خانگی، مشاوره و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی اسلامی است و بخش تخصصی شامل برگزاری دو دوره کارگاه‌های آموزشی بود که با بهره‌گیری از اساتید برجسته کشوری همچون؛ میرباقری  و ...برگزار شد.

وی با بیان اینکه تجلیل از مربیان و مدیران موفق قرآنی با حضور مسئولین شهری و استانی از دیگر برنامه‌های امسال کانون قرآنی تبلیغات قائمشهر بود، بیان کرد: موضوعات دیگر در قالب کارگاه‌های آموزشی یا گفتمان دینی در مراکز قرآنی با حضور خانواده‌های قرآن آموزان برگزار شد.

ابوالحسنی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف قرآنی برای ۱۴۰۰ نوآموز قرآنی زیر ۷ سال در قائمشهر، اظهار کرد: حدود ۳۰۰ قرآن آموز در دارالتحفیظ به حفظ قرآن کریم مشغول هستند.

وی افزود: برخی از موسسات مانند موسسه پویش نور طبرستان، موسسه طلوع نور، موسسه  نسیم حیات و موسسه مهرآفرین و... در بخش حفظ قرآن موفق بودند و حدود ۵۰ نفر از خانم‌ها حافظ کل قرآن یا بالای ۲۰ جزء در این موسسات حضور دارند و موسساتی نیز با هدف برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی، عفاف و حجاب به ترویج و تبلیغ قرآن می‌پردازند.

تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مراکز قرآنی قائمشهر
مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی قائمشهر با اشاره به پیشرفت فعالیت‌های کانون قرآن امسال نسبت به سال‌های گذشته، گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر در سال‌های گذشته نداشتیم ، اما امسال ستادی تشکیل دادیم و  در صدد هستیم تا در موسسات قرآنی موضوع احیای امر به معروف و نهی از منکر را فعال کنیم.

وی با  بیان اینکه در سال جاری، کلاس‌های مشاوره خانواده، فردی و اجتماعی در دست اجرا داریم، افزود: مقرر شد در این کلاس‌ها از کارشناسان مذهبی و متخصصان روانشناسی جهت آموزش بهره بگیریم و این آموزش‌ها را به صورت رایگان  برای قرآن‌آموزان و خانواده‌های آنها ارایه دهیم.

ابوالحسنی با اشاره به کمک‌های خیرین و نیک اندیشان در حوزه‌های مختلف، گفت: اگر خیران و واقفان بتوانند در زمینه پرورش و رشد اندیشه‌ جامعه اقدامی انجام دهند به نظام فرهنگی و ایجاد جامعه رشد یافته کمک خواهند کرد.

انتهای پیام

captcha