هفته وحدت فرصتی برای تقویت اتحاد مسلمانان است
کد خبر: 3766770
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴

هفته وحدت فرصتی برای تقویت اتحاد مسلمانان است

گروه اجتماعی- رییس حوزه هنری یزد گفت: هفته وحدت فرصتی مناسب برای تقویت همبستگی، هم‌افزایی و همگرایی بیشتر بین مسلمانان و خنثی کردن نقشه‌ها و توطئه‌های شوم دشمنان است.

هفته وحدت فرصتی برای تقویت اتحاد مسلمانان است

به گزارش ایکنا از یزد به نقل از حوزه هنری، محمدصادق کوچک‌ زاده، رئیس حوزه هنری یزد با گرامیداشت هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و رئیس مکتب تشیع حضرت امام جعفر صادق(ع) این هفته را فرصتی مناسب برای تقویت همبستگی، هم‌افزایی و همگرایی بیشتر بین شیعه و سنی و خنثی کردن نقشه‌ها و توطئه‌های شوم دشمنان دانست و حرکت در مدار اتحاد و تداوم وحدت را یک وظیفه دینی برشمرد.
کوچک‌زاده با اشاره به حضور میلیونی مسلمانان و غیرمسلمانان در مراسم پیاده‌روی اربعین، این پدیده عظیم و شگفتی‌ساز را نماد تقریب مذاهب و اتحاد ادیان عنوان کرد.
وی گریزی هم به اقدامات و فعالیت‌های این نهاد در راستای ترویج فرهنگ اربعینی زد و گفت: حوزه هنری استان در دو سال گذشته تعدادی از هنرمندان نخبه و جریان‌ساز رشته‌های مختلف را به این سفر معنوی اعزام کرده که نتیجه آن تولید آثار هنری ارزشمند در نجف اشرف بوده است.
این مقام مسئول درک فضای اربعین توسط هنرمندان را از مهمترین اهداف این سفر عنوان کرد و افزود: آنان پس از درک و شناخت این پدیده الهی، منشأ تبیین و نشر این فرهنگ نورانی و خالق آثار فاخر و جریان‌ساز به صورت کارگاهی در این مسیر خواهند بود.
رئیس حوزه هنری استان با اشاره به حضور هنرمندان جوان و پیشکسوت در این گروه اظهار کرد: در این سفر مباحث خوبی مطرح و موجب ارتقای دانش هنرمندان جوان و پیوند دو نسل هنری می‌شود.
کوچک‌زاده با بیان این که علاوه بر کارگاه خلق پوستر، نقاشی و نقاشیخط، شب شعری نیز با حضور شعرای عرب‌زبان‌ و فارسی زبان در شهر نجف برگزار شد، ادامه داد: امسال شاعرانی از ایران، عراق، لبنان و پاکستان در این محفل حضور داشتند که سه تن از شاعران یزدی هم اشعار آئینی خود را ارائه کردند و تعامل و ارتباط خوبی بین شاعران ایجاد شد.
وی بیان کرد: سال گذشته آثار تولیدی کارگاه به عتبه علوی نجف و امسال نیز به ستاد کنگره عهد مع‌الحسین و لقاءالحسین(ع) اهدا شد.
یکی دیگر از اقدامات امسال حوزه هنری یزد که کوچک‌زاده به آن اشاره کرد، اجرای نمایش میدانی و چند رسانه‌ای «گفت‌وگوی آب» به کارگردانی حجت‌الاسلام حسین فلاح‌زاده با هنرنمایی حدود 60 نفر از هنرمندان و فعالان فرهنگی مساجد ابرکوه به مدت چهار شب در کربلای معلی بود که با استقبال پرشور زائران ایرانی و سایر کشورها مواجه شد.
رئیس حوزه هنری یزد در ادامه با اشاره به تولید ویدئو موزیک ویژه اربعین حسینی در سال گذشته گفت: امسال نیز برنامه تلویزیونی «الی‌الحسین (ع)» در این مرکز تولید شد که در آن با تعدادی از زائران، خادمان و فعالان اربعینی گفت‌و گو شده و برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی هم آماده خواهد شد.
کوچک‌زاده برگزاری محفل خاطره اربعین در آستانه هفته وحدت را از دیگر برنامه‌های این نهاد در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ اربعینی و شناساندن هر چه بهتر این پدیده عظیم الهی برشمرد و گفت: این محفل با حضور جمعی از زائران یزدی اربعین حسینی و تلاشگران این عرصه در نارنجستان هنر حوزه هنری استان برگزار شد.
این مقام مسئول تصریح کرد: هرچند هنرمندان ایرانی هرسال در بزرگترین گردهمایی عالم حضور چشمگیری دارند اما به نظر می‌رسد با توجه به ابعاد جهانی اربعین، این پدیده توصیف‌ناپذیر باید برای نخبگان فرهنگی، هنری و ادبی پر رنگ‌تر جلوه کند و حوزه هنری هم در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.
وی با تأکید بر این که موضوع اربعین باید به عنوان یک کار محوری و راهکار فرهنگی قلمداد شود، افزود: در طول سال نیز نشست‌های هم‌اندیشی و هماهنگی برنامه‌های هنری با موضوع اربعین بین حوزه هنری، نهادهای فرهنگی هنری و هنرمندان استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha