طرح ملی بشارت، طرحی سبک برای گام نهادن در حوزه حفظ قرآن است
کد خبر: 3766786
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
حجت‌الاسلام حسینخانی:

طرح ملی بشارت، طرحی سبک برای گام نهادن در حوزه حفظ قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: طرح ملی بشارت 1452 یکی از طرحهای قابل اجرا و سبک برای گام نهادن در حوزه حفظ قرآن است.

طرح ملی بشارت، طرحی سبک برای گام نهادن در حوزه حفظ قرآن است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عبدالله حسینخانی، رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی امروز، سوم آذر در جلسه توجیهی طرح ملی بشارت 1452 که در سالن جلسات اداره کل اوقاف برگزار شد، گفت: طرح ملی بشارت 1452 یکی از طرحهای قابل اجرا و سبک برای گام نهادن در حوزه حفظ قرآن است.
وی با بیان اینکه طرح ملی بشارت 1452 ویژه حفظ جزء سی‌ام قرآن در سه بخش طراحی و اجرا می‌شود، بیان کرد: این طرح در استان با مشارکت 20 دستگاه فرهنگی قرآنی آغاز به کار کرده و برنامه‌ها با جدیت پیگیری می‌شود، علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند به مؤسسات قرآنی، پایگاه‌های بسیج، بقاع متبرکه، ادارات اوقاف شهرستان محل سکونت مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
حجت‌الاسلام حسینخانی با بیان اینکه آزمون طرح ملی بشارت همزمان با آزمون طرح ملی تربیت حافظان 9 اسفند‌ماه همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، عنوان کرد: بزرگسالان برای ثبت‌نام می‌توانند به آدرس الکترونیکی www.beshaarat.ir مراجعه کنند. دانش‌آموزان علاقمند به شرکت در این طرح تا 15 اردیبهشت فرصت شرکت در طرح را دارند.
وی تشریح کرد: چهار اطلاعیه از زمان آغاز طرح ملی بشارت 1452 به ادارات اوقاف و امور خیریه استان ارسال شده است که نشست‌ها و دستورکارها باید منطبق بر اطلاعیه‌های ارسالی باشد.
حجت‌الاسلام حاجی علی‌اکبری، رئیس اداره قرآن ادار‌ه‌ کل زندان‌های استان مرکزی، نیز در این نشست گفت: اجرای طرح حفظ در تمامی زندان‌های کشور از زندان استان مرکزی کلید خورد چراکه حفظ قرآن باعث شد تا تعدادی از مجرمان با حکم اعدام جرمشان به حبس تقلیل یابد.
وی تصریح کرد: زمینه حفظ قرآن در زندان مساعد است و علاقمندان بسیاری در این رشته وارد شدند، اکثر موقوفه‌ها مربوط به عتبات است و در بحث قرآنی موقوفه‌های زیادی وجود ندارد، اساتیدی که اعزام می‌شوند گاه از کمی شهریه گلایه‌مند هستند و گاه نیز تمایل به آموزش در زندان ندارند که امید است با همکاری اوقاف این مشکل حل شود. بی‌شک غفلت از قرآن باعث بروز آسیب شده و منتج به زندانی شدن تعدادی از افراد می‌شود.
حسین محمدی هزاوه، رئیس اتحادیه مدغم استان مرکزی، هم گفت: مؤسسات قرآنی می‌توانند پتانسیل و ابزار خوبی برای اجرای طرح باشند، به شرط اینکه معلمین مناسب برای اجرای طرح در نظر گرفته شود، چراکه اگر برای طرح حفظ معلمان شایسته‌ای نداشته باشیم ساماندهی مشکل است.
محمدی با اشاره به اینکه همه افراد نمی‌توانند در حوزه حفظ ورود جدی داشته باشند، اظهار کرد: برای همه مؤسسات قرآنی استاد و معلم حفظ قرآنی وجود ندارد که برای تقویت در این بخش نیازمند برگزاری دوره تربیت معلم حفظ هستیم. حمایت از مؤسسات برای جذب معلمان حفظ به هرچه بهتر برگزار شدن طرح کمک می‌کند و اتحادیه آمادگی دارد تا از طریق مؤسسات قرآنی از اجرای طرح حمایت کند.
احمد بوالحسنی، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، هم گفت: مجموعه فعالیت‌های قرآنی این نهاد در دو بخش کارکنان و مددجویان برگزار می‌شود که امسال برای سومین سال مسابقات سراسری قرآن در 5 رشته بین کارکنان و مددجویان برگزاز می‌شود.
وی بابیان اینکه شهرستان کمیجان با ظرفیت بسیار خوب در زمینه حفظ در حال فعالیت است گفت: طرح پیش‌نویس با عنوان طرح «طراوت» ویژه روستاهایی که بالای 10 نفر از خانواده تحت پوشش باشند آنان را در زمره دوره‌های آموزش قرآن قرار می‌دهیم و برای هر 20 روستا یک سرمربی قرآنی تعریف شده‌ است.
بوالحسنی جذب کمک‌های مردمی و خیرین را از رسالات مهم این نهاد برشمرد و اظهار کرد: ما خیرینی را داریم که حاضرند برای افرادی که بیش از 5 جزء قرآن را حفظ کنند حقوق مادام‌العمر بدهند و خوشبختانه خیرینی داریم که در این بخش حامی فراگیران قرآنی هستند.
سید مجتبی طباطبایی، رئیس دفتر اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی، هم گفت: آموزش و پرورش با توجه به ابلاغیه وزیر و بخش‌نامه‌ای که به صورت کامل ابلاغ شده است با قوت جلو آمده است، اما گستردگی کار می‌تواند با اشکالاتی همراه باشد. اعضا اگر همه تنها یک قدم به آموزش و پرورش کمک کنند بهتر است از اینکه سالیان دیگر کمک زندانیان شود.
طباطبایی ادامه داد: آموزش و پرورش معلمان قرآنی خوبی دارد، قدم اول قرآنی در مراکز آموزشی همچون مدارس اتفاق بیفتد و پس از آن مراکز قرآنی و مؤسسات قرآن آن را پرورش و تربیت کنند.
داوود دهقان، مسئول دارالقرآن پدافند هوایی ارتش اراک، در ادامه نشست گفت: در این مرکز آموزشی پتانسیل خوبی وجود دارد که می‌تواند پذیرای جوانان علاقمند از سراسر کشور باشد لذا در زمینه قرائت و حفظ وارد شدیم و خوشبختانه با استقبال همراه بود.
دهقانی ادامه داد: با توجه به اینکه در این یگان دسترسی به اینترنت و تلفن همراه ممنوع است بسیار لازم است طرح برای آنان کادر وظیفه و درجه‌داری معرفی شود، با هماهنگی‌های صورت گرفته می‌توان کتاب را در اختیار علاقه‌مندان گذارد تا افراد با استعداد نیز در این آزمون شرکت کنند.
انتهای پیام

captcha