پرداخت مالیات؛ معضل مؤسسات قرآنی خراسان‌جنوبی/ قانونی که اجرا نمی‌شود
کد خبر: 3767305
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸

پرداخت مالیات؛ معضل مؤسسات قرآنی خراسان‌جنوبی/ قانونی که اجرا نمی‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: مشکلات مالیات و عدم حمایت از مهم‌ترین چالش‌هایی است که مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در خراسان‌جنوبی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

عدم پرداخت مالیات؛ معضل مؤسسات قرآنی خراسان‌جنوبی/ قانونی که اجرا نمی‌شود

محمد جعفری، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: قرآن در زندگی بشر در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی و حتی بین‌المللی، قابل دقت و بررسی است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر عدم حمایت دستگاه‌های ذیربط مهم‌ترین مشکل قرآنیان است، افزود: در حال حاضر تنها حمایتی که از قرآنیان می‌شود حمایت آموزشی است.
جعفری با اشاره به اینکه مشکلات مالیات یکی دیگر از مهم‌ترین چالش‌هایی است که مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت این اسان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: عدم برقراری بیمه برای مربیانی که می‌خواهند از خدمات بیمه‌ای برخوردار شوند، مشکل اجاره‌بها و گرانی مکان‌های مؤسسات نیز از دیگر مشکلات این مراکز قرآنی است.
وی تصریح کرد: تمام سعی و تلاش متولیان امر در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین در دیگر نهادها این است که بتوانیم قاریان قرآن را در سطح کشوری و بین‌المللی معرفی کنیم.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: این اداره‌کل با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای که با سعید پرویزی، یکی از قاریان بین‌المللی منعقد کرده ‌مقرر شده هر ماه یک مرتبه ایشان به استان سفر کنند و مباحث قرآنی را آموزش دهند.
جعفری یادآور شد: در این سفرها علاوه بر برپایی محفل انس با قرآن با تعداد محدودی از قاریان که استعداد ملی شدن را دارند کلاس خصوصی نیز برگزار می‌شود تا شاید ملی یا بین‌المللی شدن رتبه قاریان استان محقق شود.
انتهای پیام

captcha