کارگاه تخصصی فنون قرائت در خمینی‌شهر برگزار شد
کد خبر: 3767362
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

کارگاه تخصصی فنون قرائت در خمینی‌شهر برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی – چهارمین کارگاه تخصصی فنون قرائت در زمینه وقف و ابتدا در دارالقرآن اهل البیت(ع) خمینی‌شهر برگزار شد.

کارگاه تخصصی فنون قرائت در خمینی‌شهر برگزار شد

به گزارش ایکنا از اصفهان، سید جواد سادات فاطمی در حاشیه این کارگاه گفت: به دلیل اینکه دوران طلبگی را گذرانده‌ام و در دانشگاه در رشته علوم قرآنی نیز درس خوانده‌ام، باعث شد در رشته وقف و ابتدا تحقیق و پژوهش داشته باشم و به همین دلیل تلاش کرده‌ام که علم خود را به علاقمندان آموزش دهم.
وی با بیان اینکه کارگاه تخصصی وقف وابتداء به دلیل مشکل بودن بحث، مخاطبان خاص خود را می‌طلبد افزود: فرد شرکت کننده در جلسات وقف و ابتدا باید با زبان عربی و تجزیه و ترکیب قرآن آشنایی داشته باشد. در واقع وقف و ابتداء در قرآن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اشتباه در آن باعث تغییر معانی آیات می‌شود.
این مربی قرآن گفت: روحانیون به دلیل آشنایی با زبان عربی بهتر می‌توانند از جلسات آموزشی علم وقف و ابتدا بهره ببرند و آن را به دیگران تعلیم دهند.
سادات فاطمی اضافه کرد: موضوع وقف و ابتدا بسیار مهم است و آنقدر اهمیت دارد که اگر شخصی از کشورهای عربی در مسابقات قرائت حضور داشته باشد و قرائت یک قاری ایرانی که وقف و ابتداء را آموزش ندیده باشد، گوش بدهد، ناخوشایند است.
انتهای پیام

captcha