درخواست فوری ترکیه از دادستان عربستان درباره خاشقچی
کد خبر: 3767383
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱

درخواست فوری ترکیه از دادستان عربستان درباره خاشقچی

گروه بین‌الملل ـ مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، از دادستان عربستان خواست که سریعا اطلاعات مربوط به پرونده قتل جمال خاشقچی، نویسنده منتقد سعودی را در اختیار این کشور قرار دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ چاووش اوغلو، در نشستی مطبوعاتی از دادستان عربستان خواست تا اطلاعاتی که درباره قتل خاشقچی در دست دارد را ارائه دهد، چرا که بازداشت‌شدگان این پرونده در اختبار عربستان هستند.
 
وی با تاکید بر این که تحقیقات ترکیه درباره قتل خاشقچی به صورت فشرده دامه دارد، افزود: ترکیه همچنان آماده همکاری با تحقیقات بین‌المللی در این زمینه است و دادستان عربستان نیز باید اطلاعات موردنظر درباره قتل خاشقچی را ارائه دهد، چرا که بازداشت‌شدگان در دست مقامات ریاض هستند.
 
وزیر امورخارجه ترکیه همچنین، پنجشنبه هفته گذشته از جامعه بین‌المللی خواست که درباره کشته‌شدن جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان در ترکیه تحقیق کند.
 
دادستان کل ترکیه نیز دیروز در بیانیه‌ای کوتاه از دستگیری فردی خبر دارد که متهم به همکاری در قتل خاشقچی است. این فرد یک روز قبل از کشته‌شدن خاشقچی با یکی از شهروندان سعودی مقیم منطقه «یالووا»ی استانبول تماس داشته است.
 
یادآوری می‌شود؛ جمال خاشقچی، نویسنده و روزنامه‌نگار منتقد سعودی،۱۰ مهرماه سال جاری، پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول برای انجام امور شخصی ناپدید شد. درپی فشارهای ترکیه و افشای  اطلاعاتی از نحوه به قتل رسیدن وی، سرانجام دادستان کل عربستان سعودی بعد از تغییر چند باره ادعاهای خود، در تاریخ 24 آبان اذعان کرد که این روزنامه‌نگار منتقد در داخل کنسولگری کشته شده است.
 
انتهای پیام
 
captcha