خطر تعطیلی مهدکودک اسلامی «النور» در آلمان
کد خبر: 3767430
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸

خطر تعطیلی مهدکودک اسلامی «النور» در آلمان

گروه بین‌الملل ـ مؤسسان مهدکودک اسلامی «النور» در شهر «ماینتس»، مرکز ایالت «راینلاند فالتس» آلمان متهم شده‌اند که با گروه‌های سلفی(سلفی‌های افراطی) ارتباط دارند؛ این اتهام، می‌تواند سبب تعطیلی این مهدکودک شود.

به گزارش ایکنا؛ مهدکودک اسلامی النور که از سوی انجمن عرب «نیل-راین» در سال ۲۰۰۸ تأسیس شده است، به عنوان نخستین مرکز نگهداری کودکان مسلمان در ایالت راینلاند فالتس(به آلمانی: Rheinland-Pfalz) شناخته می‌شود.

مسئولان اداره امور اجتماعی و جوانان ایالت «راینلاند فالتس» در کمیته آموزشی مجلس ایالتی از ارتباط اعضای انجمن عرب نیل-راین با سلفی‌ها(سلفی‌های افراطی) سخن گفتند. این انجمن فرصت محدودی دارد که خود را از این اتهامات تبرئه کند. پیش از این نیز مسئولان انجمن اتهام ارتباط با سلفی‌ها را رد کرده بودند.

اشتفانی هوبیش، وزیر آموزش و پرورش در این باره گفت: «ما متعهد به ایجاد جامعه‌ای، منظم، آزاد و دموکراتیک هستیم و از تعهدات خود کوتاه نمی‌آییم.»

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در آلمان؛ مسئولان ایالت راینلاند فالتس به گروه‌های فعال مسلمان در شهر ماینتس(Mainz) اطلاع داده‌اند که اگر ارتباط خود را با انجمن عرب نیل-راین قطع نکنند و یا از عضویت این انجمن خارج نشوند، آموزش اسلامی در مدارس این شهر متوقف خواهد شد.

دولت ایالتی راینلاند فالتس در تابستان، دو گزارش منتشر و در آنها اشاره کرده است که اداره حفاظت از قانون اساسی در ایالت راینلاند فالتس، متوجه ارتباط گروه‌های افراطی با انجمن عرب نیل-راین شده است. دتلف پلاچک، رئیس اداره امور اجتماعی و جوانان در ایالت راینلاند فالتس در کمیته آموزشی مجلس ایالتی در این باره سخن گفت. به گفته او، محمد عریفی، مبلغ افراطی اهل عربستان در این انجمن دیده شده است. علاوه بر این، در سال ۲۰۱۵، این انجمن در خلال یک جشنواره بینافرهنگی، مطالبی با محتوای نفرت‌پراکنی را میان جوانان توزیع کرده است. اخیرا نیز اتهام ارتباط این انجمن با یک دانشگاه آنلاین مطرح شده است که از سوی یک مبلغ افراطی اداره می‌شود.

پلاچک هشدار داد: «نفرت در مهدکودک‌های ما جایی ندارد.» این در حالی است که انجمن عرب نیل-راین همواره این اتهامات را رد کرده است. پلاچک این را به عنوان سیستم کار انجمن می‌داند. انجمن عربی نیل-راین در بیانیه‌ای اعلام کرده است که همکاری با دانشگاه آنلاین به صورت آزمایشی انجام شده است و مسئولان انجمن از طریق اتهاماتی که وارد شده، برای نخستین بار متوجه شده‌اند که مسئول دانشگاه یک مبلغ افراطی است. در بیانیه‌ انجمن آمده است:«ما دیدگاه‌های آنان را به اشتراک نمی‌گذاریم و تفسیر سلفی‌ها درباره اسلام را قبول نداریم.»

اگر قرار باشد که مهدکودک تعطیل شود، اداره ایالتی امور اجتماعی و جوانان به والدین فرصت می‌دهد که مهدکودک جدیدی پیدا کنند. در حال حاضر، مخالفان این انجمن در احزاب اتحادیه دمکرات مسیحی و آلترناتیو برای آلمان، درخواست لغو مجوز این انجمن را در دستور کار جلسه سیاست‌های آموزشی قرار داده‌اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha