سایت «اسلام‌پلاس» رونمایی می‌شود
کد خبر: 3767619
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۵

سایت «اسلام‌پلاس» رونمایی می‌شود

گروه اجتماعی ـ مدیر مؤسسه بین‌المللی ائمه‌الهدی(ع) از رونمایی از سایت اسلام‌پلاس خبر داد و گفت: این سایت بیش از ۲۰ ترجمه قرآن را در صفحه خود بارگذاری خواهد کرد.

سایت اسلام‌پلاس رونمایی می‌شود/ بارگزاری بیش از 20 ترجمه قرآنبه گزارش ایکنا از قم، حسین رادمردی، مدیر مؤسسه بین‌المللی ائمه‌الهدی(ع) شب گذشته، ششم آذرماه در نشست خبری با عنوان رونمایی از سایت اسلام‌پلاس گفت: به‌کار‌گیری معارف اهل‌ بیت(ع) به عنوان سرمایه‌هایی بس گران‌بها می‌تواند دیدگاه دین نسبت به مسائل مرتبط با سبک زندگی انسان را بیان کند.

وی افزود: علمای دین در سال‌های متمادی تلاش‌های فراوانی در جهت تبیین و شرح کلام اهل بیت(ع) کرده‌اند و بارزترین دستاورد مؤسسه بین‌المللی ائمه‌الهدی(ع) تحلیل و بررسی و انتشار سخنان گهربار اهل بیت(ع) جهت ارائه سبک زندگی اسلامی در قالب و طرحی نوین و جذاب در سایت اسلام‌پلاس است.

مدیر مؤسسه بین‌المللی ائمه‌الهدی(ع) بیان کرد: طراحی سایت اسلام‌پلاس گامی در راستای ارائه سبک زندگی اسلامی با محوریت سخنان گهربار پیامبر‌ اکرم(ص) و اهل بیت(ع) ایشان است و مفاهیم ناب اسلامی و مذهب شیعه را در دسترس ضمیر حقیقت‌خواه آحاد ملت‌ها به‌ویژه مسلمانان سراسر عالم قرار داده است.

رادمردی با بیان این‌که سایت اسلام‌پلاس در شش بخش اصلی طراحی شده است، افزود: در بخش قرآن محتوای قرآنی با بیش از 20 ترجمه و ارتباطات بین آیات و قرائت‌هایی به زبان عربی و انگلیسی وجود دارد و ارتباط آیات به زبان انگلیسی را به زودی به سایت اضافه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بخش حدیث شاخص‌ترین بخش سایت است که در فاز اول حدود دو هزار و 500 روایت به هشت زبان قابل ارائه است و این بخش به صورت دسته‌بندی موضوعی بر اساس سبک زندگی اسلامی نیز است و علاوه بر آن در این بخش امکان پوستر‌سازی و به اشتراک گذاشتن احادیث در فضای مجازی فراهم شده است.

وی تصریح کرد: در بخش حدیث سایت اسلام‌پلاس تا آخر امسال چهارهزار روایت را خواهیم داشت و امید داریم در پایان فاز بخش حدیث شش هزار روایت را به هشت زبان با شاخص‌های بین‌المللی ارائه کنیم.

رادمردی با اشاره به طراحی بخش پرسش‌ و‌ پاسخ در سایت اسلام‌پلاس افزود: در این بخش حدود هزار سوال در موضعات متناسب با فضای بین‌الملل انتخاب شدند و امکان ارسال سؤال و دریافت توسط کارشناسان ‌مؤسسه بین‌المللی ائمه‌الهدی(ع) را در سایت اسلام‌پلاس خواهد داشت.

وی ادامه داد: در بخش مقالات حدود هزار مقاله متناسب با شاخض‌های بین‌المللی گزینش شدند و این امکان را خواهد داشت که مخاطب با انتخاب موضوعات مورد علاقه‌ خود، از محتوای مقالات استفاده کند.

مدیر مؤسسه بین‌المللی ائمه‌الهدی(ع) گفت: یکی از دغدغه‌های مؤسسه ائمه‌الهدی(ع) در طراحی سایت اسلام‌پلاس این بوده است که بتواند روایات را بازتولید رسانه‌ای کند لذا تلاش ما در بخش چندرسانه‌ای سایت اسلام پلاس این است که قالب‌های رسانه‌ای به روایات بدهیم و تاکنون بیش از 400 روایت آماده انتشار در شبکه‌های اجتماعی است که در سایت اسلام پلاس نیز بارگذاری شده‌ است.

رادمردی افزود: مستندهای تأثیرگذاری در بخش چندرسانه‌ای در سایت اسلام پلاس طراحی شده‌ است و طراحی کتابخانه‌ دیجیتالی از برنامه‌های آینده سایت است که اضافه خواهد شد و در این کتابخانه امکان پژوهش محتوا با امکانات روز پژوهشی را خواهیم داشت.

رادمردی با بیان این‌که ‌مؤسسه بین‌المللی ائمه‌الهدی(ع) یک مؤسسه‌ای کاملاً مستقل است، افزود: مؤسسه ائمه‌الهدی(ع) از سال 95 به عنوان یک مؤسسه مستقل مبتنی بر حمایت خیران شکل گرفت اما به‌دلیل ارکان حوزوی مؤسسه به عنوان یکی از مؤسسات مرکز بین‌الملل حوزه نیز از ما حمایت می‌کنند و تاکنون یک ریال از دولت یا سازمان‌های مختلف دریافت نکردیم.

وی در پایان گفت: آئین رونمایی از سایت اسلام‌پلاس پنج‌شنبه، هشتم آذرماه ساعت 18:30 شب در مجتمع امین برگزار خواهد شد و در این جلسه کوهساری، معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور و جهانگیری، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی سخنرانی می‌کنند و در پایان جلسه رونمایی از سایت اسلام‌پلاس انجام خواهد شد.

انتهای پیام

captcha