«سراج رحمت»؛ موسسه برتر هفته اول آذر
کد خبر: 3767682
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
موسسه برتر ایکنا/ 74

«سراج رحمت»؛ موسسه برتر هفته اول آذر

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مؤسسه قرآن و عترت سراج رحمت کرمان سال ۹۰ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی و فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است.

موسسه «سراج رحمت» موسسه برتر هفته اول آذرماه

به گزارش ایکنا؛ این خبرگزاری در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به‌عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد. 
در همین راستا و از سال ۱۳۹۵ تاکنون موفق به معرفی 73 مؤسسه فعال در سطح کشور و استان‌های مختلف شده‌ایم که در همین زمینه بنا داریم این هفته به معرفی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت سراج رحمت از استان کرمان بپردازیم.

مؤسسه قرآن و عترت سراج رحمت کرمان سال ۹۰ مجوز خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کرد. البته قبل از دریافت مجوز نیز فعالیت‌های قرآنی، هنری و ورزشی را در برنامه کاری خود داشته است. همچنین جشن‌های مذهبی نیمه شعبان، میلاد امام حسن(ع)، احیای شب ۲۷ ماه مبارک رمضان از جمله برنامه‌های متداولی است که در طول سال در این مرکز قرآنی اجرا می‌شود.

تا پیش از این، مقطع پیش‌دبستانی این مرکز با همکاری سازمان بسیج استان برگزار می‌شد که از این پس با دریافت مجوز از اداره آموزش و پرورش به صورت مستقل به فعالیت‌هایش ادامه خواهد داد.

مسابقات ورزشی چون دومیدانی، کوهنوردی، مسابقه کتاب‌خوانی و دوره‌های تربیت مربی قرآن طی دو دوره از سوی مؤسسه سراج رحمت برگزار شده است که در هر دوره ۳۰ نفر شرکت کردند.

کلاس فلسفه کودکان، یکی از برنامه‌های تخصصی این مؤسسه است. این کلاس در رابطه با آموزش مهارت‌های زندگی و مواردی چون فلسفه آفرینش، آموزش قرآن با داستان و قصه، نقد فیلم و بازی‌های کامپیوتری، تقویت قدرت نه گفتن و تصمیم‌گیری در موقعیت‌های حساس‌ به کودکان ۷ تا ۱۲ سال است.

ترم پاییز این مؤسسه با برگزاری کلاس‌های قرآنی متنوعی از جمله؛ روخوانی، روانخوانی، تجوید و طرح قرآنی ۱۴۵۲ با کمک چهار مربی آغاز شده است، این کلاس‌ها از ۱۰ مهرماه، ابتدای فصل پاییز آغاز شده و تا انتهای فصل ادامه خواهد داشت.

یادآور می‌شود، مؤسسه قرآن و عترت سراج رحمت در کرمان، خیابان سرباز، کوچه شماره ۱۴، کوچه فرهنگ، روبروی مسجد امیرالمؤمنین(ع) واقع شده است. 

انتهای پیام

captcha