حکایت تکراری مضروب شدن آمران به معروف/ این قصه «طلبه الوندی»
کد خبر: 3767746
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱

حکایت تکراری مضروب شدن آمران به معروف/ این قصه «طلبه الوندی»

گروه اجتماعی ـ اتفاقی که برای طلبه الوندی ‌حین امربه‌معروف و نهی از منکر افتاد و موجب شد تا وی با چاقو مورد حمله قرار بگیرد، بهانه‌ای شد تا بار دیگر به اهمیت جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از زاویه‌ای دیگر بپردازیم.

حکایت تکراری مضروب شدن آمران به معروف؛ این قصه «طلبه الوندی»

به گزارش ایکنا از قزوین، چندی پیش خبری مبنی بر مورد حمله به یک طلبه الوندی در استان قزوین خبرساز شد. طلبه‌ای که در حین امربه‌معروف و نهی از منکر با چاقو مورد حمله قرار گرفت.
ماجرا از این قرار بود که طلبه جوانی در پارک ملت(پنج هکتاری) الوند در حالی‌که به لباس روحانیت ملبس نبوده برای امربه‌معروف‌ونهی از منکر اقدام می‌کند اما واکنشی که می‌بیند ضرب و شتم و تیغ تیز چاقو فرد مقابل بود.
این آمربه‌معروف و ناهی از منکر به‌دنبال مصدومیت و شدت جراحت عمیقی که در دستش ایجاد شد به تهران منتقل و در یکی از بیمارستان‌های پایتخت تحت مداوا و نظر پزشک قرار می‌گیرد.
امام‌جمعه شهر الوند و فرمانده سپاه شهرستان ضمن عیادت از این طلبه آمربه‌معروف خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی مسئولان امر داشتند.
با طرح شکایت صورت گرفته ضارب تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده‌ای جهت رسیدگی در دادگاه برای ضارب تشکیل می‌شود.
محمود محمودخانی در این خصوص امروز اعلام کرد: به دنبال طرح شکایت و تشکیل پرونده در این رابطه، بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم از سوی نیرو‌های امنیتی شهرستان البرز انجام و بعد از مراحل قضایی، در نهایت ضارب توسط نیروی انتظامی و ضابطان قضایی دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز بیان کرد: در حال حاضر ضارب طلبه الوندی اتهام جرح و قدرت‌نمایی با چاقو در دادسرای شهرستان البرز به او تفهیم و وی با قرار تأمین صادره بازداشت و به زندان معرفی شده است.

مواظب ‌باش که دوربین خدا در حال مشاهده است!
به گزارش ایکنا، جایگاه ارزشمند دو فریضه‌ امربه‌معروف و نهی از منکر که هر دو جزو فروع ده‌گانه دین مبین اسلام و احکام عملی مسلمانان است، آن‌چنان بالاست که آیات بسیاری با الفاظ و عبارات مختلف در‌خصوص آن نازل‌ شده و همین عامل عمل به این دو فریضه الهی را وظیفه هر فرد مسلمان و متعهدی قرار داده است.
امربه‌معروف و نهی از منکر در روایات و آیات قرآنی به‌عنوان واجبی مطرح‌شده که اگر مردم جایگاه آن را بدانند قطعاً ضریب سلامت جامعه بالا می‌رود چرا که تمامی واجبات در برابر امربه‌معروف و نهی از منکر به‌مانند یک رطوبتی از دریای بزرگی هستند.
امربه‌معروف و نهی از منکر دارای سه مرحله پیشگیری، کنترل و درمان است و اگر همه جامعه دست‌به‌دست هم دهند تا سفره معروف پهن و نیازهای مردم از راه حلال رفع شود، بساط سفره منکر برچیده شده و دیگر کسی به دنبال رفع نیازهای خود از راه حرام نمی‌رود.
آری امربه‌معروف و نهی از منکر به ما می‌گوید مواظب خودت باش که دوربین خدا در حال مشاهده و ضبط حرکات و رفتار تو است و همچنان که برای دوربین پلیس حساب باز می‌کنیم تا مبادا جریمه شویم باید برای دوربین خدا نیز حسابی ویژه باز کنیم تا خدا ما را جریمه نکند.

لزوم حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر
در این میان شنیدن اخبار مربوط به حمله و ضرب‌وشتم آمران به معروف و ناهیان از منکر و تکرار چنین حوادثی در گوشه و کنار کشور ماجرای تازه‌ای نیست و هر از چند گاهی اخباری در این خصوص از جمله حادثه‌ای که برای این طلبه الوندی رخ داد در رسانه‌ها انعکاس می‌یابد.

حکایت تکراری مضروب شدن آمران به معروف؛ این قصه «طلبه الوندی»

این حوادث در عین تلخ بودن نشان می‌دهد کسانی هستند که حاضرند به قیمت جان در این وادی قدم بردارند و اجازه ندهند منکرات در جامعه گسترش یابد و یا معروفات به فراموشی سپرده شوند. آن‌ها راهشان همان راهی است که بزرگانی همچون امام حسین(ع) رفته‌اند. آری هستند کسانی که برای دفاع از ناموس و کشورشان جان می‌دهند و بعضی دیگر سال‌ها زخم‌ می‌خورند و درد را به جان می‌خرند.
ما نیز ضمن تقدیر از اقدام شجاعانه این طلبه متعهد و غیور، از عوامل انتظامی و قضائی استان انتظار داریم هر چه سریع‌تر در این پرونده اقدام عاجل را به عمل‌آورده و ضمن برخوردی قاطعانه در راستای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اجازه تکرار چنین حوادثی را ندهند.
گزارش از رقیه ملاحسنی

انتهای پیام

captcha